CZ EN

Motivový obrázek

Organizační členění

V čele Auditního orgánu stojí ředitel, pod jehož vedením spolupracuje tým odborníků rozdělený do deseti specializovaných oddělení. Většina zaměstnanců sídlí v Praze, kde se také odehrává hlavní část činností. Jednotlivá oddělení se věnují jak auditům konkrétních operačních programů, tak i oblasti metodiky, právního poradenství, koordinace a rozvoje interních kapacit. Díky tomuto uspořádání může Auditní orgán fungovat efektivně, odborně a s potřebnou podporou napříč celým svým týmem.

odbor 52 - Auditní orgán 

Oddělení s průřezovými úkoly

5201 Metodicko-právní podpora AO, Audit OPTP a Fondů v oblasti vnitřních věcí – se zaměřuje na tvorbu a správu interních metodik, poskytování právního poradenství a celkovou podporu aktivit odboru zejména z pohledu zajištění finančních zdrojů – včetně využití projektového řízení a spolufinancování z aktuálně dostupných fondů. Zaměstnanci oddělení rovněž poskytují poradenskou činnost v oblasti lidských zdrojů a metodickou podporu výkonným oddělením, podílejí se na připomínkování metodických dokumentů vydávaných MMR-NOK, EK…. Současně se podílí na výkonu auditu Operačního programu Technická pomoc a Fondů v oblasti vnitřních věcí.

5203 Koordinace auditů ESIF a ostatních fondů – zajišťuje jednotný a kvalitní přístup ke všem auditům prováděným Auditním orgánem. Hlavním úkolem je standardizace postupů, zajištění souladu s právními předpisy a zvyšování efektivity auditní činnosti. 

Oddělení výkonu auditu

5202 Audit EÚS – se specializuje na audity programů přeshraniční, nadnárodní a meziregionální spolupráce v rámci Evropské územní spolupráce (INTERREG). Zajišťuje kontrolu a vyhodnocování projektů, které podporují ochranu životního prostředí, prevenci rizik, kulturu, cestovní ruch a vzdělávání. Evropské územní spolupráce řízené MMR.

5204 Audit OP Doprava – se zaměřuje na audity projektů financovaných z Operačního programu Doprava (OPD). Provádí kontroly velkých dopravních projektů a infrastruktury alternativních paliv.

5205 Audit OP ŽP a OP ST – zabývá se Operačním programem Životní prostředí a Operačním programem Spravedlivá transformace, které jsou řízeny Ministerstvem životního prostředí.

5206 Audit IROP – provádí audity projektů financovaných z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), který je zaměřen na zlepšení kvality života v regionech.

5207 Audit OP PIK a OP TAK – zabývá se Operačním programem Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost a Operačním programem Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost řízených Ministerstvem průmyslu a obchodu. 

5208 Audit OP R, OP VVV a OP JAK - Operačního programu Rybářství řízeného MZe, Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání a Operačního programu Jan Amos Komenský řízeného MŠMT. 

5209 Audit OP Z, OP PPR a OP Z+ - zaměřuje se na Operační program Zaměstnanost plus a Operační program Praha – pól růstu ČR, kdy OP Zaměstnanost plus je řízen MPSV a OP Praha – pól růstu ČR je řízen Magistrátem hl. m Prahy. 

5210 Audit NPO a dalších programů – Národního plánu obnovy koordinovaného MPO, Fondů EHP a Norska řízených jinou sekcí MF a Programu Švýcarsko-české spolupráce taktéž řízeného jinou sekcí MF. 

Oddělení a jejich činnosti

Auditní orgán zahrnuje oddělení s průřezovými úkoly a oddělení zaměřená na výkon auditu. Oddělení s průřezovými úkoly se věnují metodické, právní a koordinační podpoře. Oddělení výkonu auditu mají na starosti konkrétní operační programy.

5201 Metodicko-právní podpora AO, Audit OPTP a Fondů v oblasti vnitřních věcí 

Vedoucí oddělení – Karolína Primasová

  • Oddělení tvoří, zpracovává a upravuje metodické postupy Auditního orgánu, poskytuje odborné poradenství ostatním oddělením odboru v oblasti metodiky a práva, usměrňuje aktivity a úkoly vyplývající z koncepce harmonizace auditu finančních prostředků poskytnutých v jednotlivých programových obdobích a dále vykonává audit Operačního programu Technická pomoc (OP TP) a Fondů v oblasti vnitřních věcí, kterými jsou tyto operační programy Azylový, migrační a integrační fond (OP AMIF + ISF), Fond pro vnitřní bezpečnost (OP FVB). Nástroje pro finanční podporu správy hranic a vízové politiky (OP NSHV). 
  • OP AMIF je základní strategický dokument pro čerpání finanční podpory z tohoto fondu pro období 2021–2027. Nařízení AMIF stanoví čtyři specifické cíle, do kterých lze podporu směřovat. V ČR se v OP AMIF zaměřuje na implementaci tří z nich, a to integraci, návraty a azyl (OP NHSV).
  • OP FVB je základní strategický dokument pro čerpání finanční podpory z Fondu pro vnitřní bezpečnost pro období 2021–2027. Nařízení FVB stanoví tři specifické cíle, do kterých lze podporu směřovat. Jsou jimi zlepšení a usnadnění výměny informací mezi příslušnými orgány a relevantními institucemi a jinými subjekty Unie, zlepšení a zintenzivnění přeshraniční spolupráce a posilování kapacit v oblasti předcházení trestné činnosti, terorismu a radikalizaci a boje proti nim.
  • OP NHSV je základní strategický dokument pro čerpání finanční podpory z Fondu pro integrovanou správu hranic pro období 2021–2027. NSHV je novým nástrojem a nástupcem Fondu pro vnitřní bezpečnost (část Hranice), který byl implementován v období 2014–2020 a ze kterého byl vyčleněn. Nařízení NSHV stanoví dva specifické cíle, do kterých lze podporu směřovat. Mezi ně patří podpora evropské integrované správy hranic a podpora společné vízové politiky.
  • V neposlední řadě oddělení zajišťuje administraci projektů AO z OP TP, vede finanční výkaznictví, zajišťuje ve spolupráci s odborem Personálním administrativní kapacity odboru, koordinuje a účastní se jednání s jednotlivými Generálními ředitelstvími Evropské komise a také vyhodnocuje rizika AO.

5203 Koordinace auditů ESIF a ostatních fondů 

Vedoucí oddělení – Hana Horejsková 

  • Oddělení zajišťuje jednotný přístup k auditům a jeho průběhu napříč všemi operačními programy. Do jeho působnosti spadá dohled nad dodržováním auditních postupů, zajištění souladu s právními předpisy a zlepšování efektivity řízení auditní činnosti.
  • Jednou z klíčových činností oddělení je výběr vzorku pro audity operací. Tento výběr se provádí využitím statistických metod z proplacených žádostí o platbu za daný účetní rok, dle přesně definovaných pravidel, nikoli na základě podnětů.
  • Mezi další významné aktivity oddělení patří:
    • tvorba auditních strategií pro jednotlivé operační programy na daný rok,
    • provádění horizontálních a mimořádných auditů,
    • sestavení výročních kontrolních zpráv včetně výpočtů chybovosti operačních programů,
    • vydávání výroků auditora k operačním programům,
    • analyzovat a poskytovat dalším subjektům souhrnná data za operační programy. 

5202 Audit EÚS 

Vedoucí oddělení – Milan Puszkailer

  • Oddělení zajišťuje aktivity související s audity a vyhodnocováním včetně poskytování poradenského servisu z úrovně ČR v rámci programů přeshraniční spolupráce a dalších nadnárodních a meziregionálních programů patřící pod cíl Evropské územní spolupráce neboli INTERREG (v roce 2025 oslaví 35. výročí).  Roli Auditního orgánu zajišťuje u programu INTERREG Česko – Polsko 2021-2027 (řízený Ministerstvem pro místní rozvoj).  
  • Prostřednictvím skupin auditorů zajišťuje auditní činnosti pro programy přeshraniční spolupráce INTERREG Rakousko – Česko 2021-2027, INTERREG Bavorsko – Česko 2021-2027, INTERREG Sasko - Česko 2021-2027 a INTERREG  Slovensko - Česko 2021-2027, dále pro dva programy nadnárodní spolupráce (INTERREG Central Europe 2021-2027 a INTERREG DANUBE) a v neposlední řadě i pro čtyři programy meziregionální spolupráce (INTERREG EUROPE, ESPON, INTERACT a URBACT IV).   Oddělení během auditní činnosti ověřuje např. vybavení pro bezpečnostní sbory zajišťující prevenci přeshraniční drogové kriminality, zrealizované výcvikové akce profesionálních a dobrovolných hasičů v pohraniční oblasti na téma záchrany při povodních včetně simulace nácviku záchrany na řece, software pro propojení přeshraniční záchranné služby. Při provádění auditů se může rovněž ověřovat např. rekonstrukce historických budov, výstavby cyklostezek, výstavních prostor, ekologické projekty zaměřené na chráněné a kriticky ohrožené živočišné druhy. Za účelem zvyšování dovedností mladých lidí žijících v příhraničí a s cílem zpřístupnění vstupu na trh práce se ověřují vznikající výukové laboratoře a tvorby modelů výrobních linek či virtuálních výukových aplikací a stezek. 
  • Napříč členskými státy v pozici člena skupiny auditorů zaměstnanci oddělení přispívají k preventivní roli sdílením nabytých zkušeností. Se zahraničními kolegy např. ze Saska, Bavorska či ze Slovenska vykonává společné ujišťovací mise s cílem slaďování, získávání a sdílení dobré praxe.  Poskytovatelům dotací pomáhá jako pozorovatel v rámci Monitorovacích výborů sdílet zkušenosti a zavádět je jako součást např. často kladených dotazů (tzv. FAQ) za účelem zlepšování zavedených řídicích a kontrolních systémů.

5204 Audit OP Doprava

Vedoucí oddělení – Stanislav Masařík

  • Oddělení audituje projekty podporované z Operačního programu Doprava (OPD). Jsou to jak projekty dopravní infrastruktury, tzn. stavby železniční, dálniční a silniční (pouze silnice I. třídy), tak i projekty v oblasti městské dopravy (tramvajové a trolejbusové tratě, metro) a další s dopravou související projekty, jako je např. infrastruktura alternativních paliv. 
  • Majoritními příjemci, kteří dohromady využijí zhruba 90 % prostředků z OPD, jsou Ředitelství silnic a dálnic ČR a Správa železnic. Dalšími příjemci jsou dopravní podniky měst, vlastníci překladišť a uživatelé dopravních cest, a to i cest vodních.
  • Celková alokace OPD pro programové období 2021–2027 činí přibližně 4,9 mld. EUR, což z něj činí největší operační program v České republice.
  • Prováděné audity se zaměřují na veřejné zakázky ve vybraných projektech, na finanční a účetní stránku a na vlastní fyzickou realizaci projektu. K fyzické kontrole se využívají podklady poskytnuté příjemcem dotace, zejména projektová dokumentace, stavební deníky, zjišťovací protokoly, položkový rozpočet, a údaje z této dokumentace se porovnávají se skutečným stavem provedeného díla.
  • Řídícím orgánem OPD je Ministerstvo dopravy, které pověřilo Státní fond dopravní infrastruktury (zprostředkující subjekt) vybranými úkoly spojenými s řízením a kontrolou OPD. Obě tyto instituce jsou každoročně prověřovány při auditu systému.

5205 Audit OP ŽP a OP ST

Vedoucí oddělení – David Novák 

  • Výkonné oddělení provádějící auditní činnost, tj. zejména audity operací a systému OP Životního prostředí (OP ŽP), který je zaměřen na financování projektů zlepšujících nejen kvalitu vody a ovzduší, ale i projektů, pomocí kterých lze např. snižovat energetickou náročnost veřejných budov, předcházet vzniku odpadů, resp. tyto odpady materiálově využívat, nebo posilovat biodiverzitu a přirozené funkce krajiny a OP Spravedlivá transformace  (OP ST), který je v období 2021–2027 zcela novým programem zaměřeným na řešení negativních dopadů odklonu od uhlí v nejvíce zasažených regionech (Karlovarský, Moravskoslezský a Ústecký kraj). Kromě této primární úlohy oddělení OP ŽP a OP ST aktivně působí i v oblasti prevence, sdílení dobré praxe, metodické podpory a konzultačních činnostech OP ŽP a OP ST, čímž napomáhá ke zlepšování informovanosti v pravidlech čerpání mezi žadateli a příjemci OP ŽP a OP ST.

5206 Audit IROP

Vedoucí oddělení – Naděžda Koubková

  • Oddělení Audit IROP vykonává auditní činnost u Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). IROP rozděluje prostředky poskytnuté z Evropského fondu pro regionální rozvoj na vyvážený rozvoj území včetně zlepšení kvality života v obcích, městech a regionech. Příjemci podpory, resp. auditovanými subjekty jsou zejména veřejné subjekty, územně samosprávné celky a jejich příspěvkové organizace, obchodní společnosti vlastněné městy a organizační složky státu.  Ve vztahu k řídícímu orgánu IROP či tzv. zprostředkujícímu subjektu, jehož funkci vykonává Centrum pro regionální rozvoj České republiky, neprovádí pouze auditní činnost, tj. audity operací (ověření projektů spolufinancovaných z IROP u příjemců) a systému (ověření fungování řídícího a kontrolního systému IROP), ale poskytuje rovněž poradenskou a konzultační činnost (např. k problematice metod zjednodušeného financování či finančních nástrojů).

5207 Audit OP PIK a OP TAK

Vedoucí oddělení – Jiří Frýdecký 

  • Oddělení Audit OP PIK a OP TAK je odpovědné za výkon auditů řídicího a kontrolního systému Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost v rámci programového období 2014 až 2020 a Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost v programovém období 2021 až 2027 na řídícím orgánu, Ministerstvu průmyslu a obchodu a na zprostředkujícím subjektu, Agentuře pro podnikání a inovace. Dále na vybraném vzorku projektů vykonává audity operací (tj. jednotlivých realizovaných projektů příjemců) v rámci uvedených operačních programů. Jeho úkolem je také ověření prostředků poskytnutých Národní rozvojové bance, která v rámci finančních nástrojů poskytuje úvěry, záruky a rizikový kapitál malým a středním podnikům.

5208 Audit OP R, OP VVV a OP JAK

Vedoucí oddělení – Iveta Becková

  • Vykonává, vyhodnocuje a zajišťuje aktivity související s audity operací a systémů v působnosti OP Rybářství, OP Výzkum vývoj a vzdělávání a OP Jan Amos Komenský. V rámci OP Rybářství je směřována finanční podpora do odvětví sladkovodní akvakultury k jejímž hlavním aktivitám patří oblasti inovací, investic do akvakultury a intenzivních akvakulturních systémů, zpracování produktů, organizace producentů, vysazování úhoře říčního, kompenzace a další aktivity v OP Rybářství. OP Výzkum, vývoj a vzdělávání působil v programovém období 2014 – 2020 a na jeho činnost pro období 2021 – 2027 navazuje OP Jan Amos Komenský. Aktivity OP Jan Amos Komenský směřují do oblastí výzkumu a vývoje a oblastí vzdělávání. Cílem podpory výzkumu a vývoje je rozvoj špičkových kapacit, prohlubování znalostního potenciálu či podpora a posílení rozvoje výzkumných organizací a týmů. V oblasti vzdělávání se jedná o podporu od předškolního vzdělání po terciální a další vzdělávání, včetně modernizace cílů a obsahu vzdělávání, zatraktivnění učitelské profese formou dalšího vzdělávání a podpory učitelů či zaměření se na kvalitu vzdělávaní a vyloučení ohrožených skupin ze vzdělávání.  
  • Auditoři také mimo výkon auditů uvedených oblastí rovněž poskytují konzultace ke zjednodušeným metodám vykazování či sdílí své zkušenosti na seminářích pro žadatele a příjemce.    

5209 Audit OP Z, OP PPR a OP Z+ 

Vedoucí oddělení – Martin Ryšavý 

  • Auditoři oddělení Auditu OP Z, OP PPR a OP Z+ se zabývají „ověřením“ toho, jak byly využity peníze, které Evropské unie proplatila České republice v rámci Operačního programu Praha – pól růstu ČR a Operačního programu Zaměstnanost+. Auditoři u poskytnutých dotací ověřují, zda byly splněny všechny podmínky při realizaci a vyúčtování poskytnutých finančních prostředků. Jedná se zejména o projekty, kdy se rekonstruují a realizují jesličky, mateřské školky, základní či střední školy; podporuje se modernizace výuky na vysokých školách; podporují se sociální služby v oblasti péče o duševně nemocné či o osoby se zdravotním postižením, dále v oblasti rehabilitace, v oblasti prevence kriminality, boje s chudobou a sociálním začleňováním; podporuje se lepší uplatnění znevýhodněných skupin na trhu práce; podporují se rekonstrukce stanic metra a mnoho dalšího.

5210 Audit NPO a dalších programů

Vedoucí oddělení – Kristýna Haspeklová 

  • Oddělení Audit NPO a dalších programů zajišťuje audity v rámci Národního plánu obnovy (NPO), Finančních mechanismů EHP a Norska a Programu švýcarsko-české spolupráce (SCII). 
  • Kromě samotných auditů se zaměřuje na přípravu a aktualizaci auditních strategií a plánů, stejně jako na tvorbu metodických postupů. Důležitou součástí jeho práce je řízení kvality auditů, včetně systémových auditů a ověřování dosažení cílů a milníků deklarovaných v žádostech o platbu. Oddělení také připravuje shrnutí provedených auditů, identifikuje případné problémy a navrhuje opatření k nápravě, která slouží jako podklady pro žádosti o platby.
  • Další významnou činností je mezinárodní spolupráce, kdy se oddělení podílí na jednáních s Evropskou komisí, zahraničními orgány a organizacemi a účastní se auditních misí Evropské komise a Evropského účetního dvora. Oddělení se dále věnuje přípravě výročních auditních zpráv a vydávání závěrečných prohlášení hodnotících správnost žádostí o platby, a to jak pro fondy EHP/Norska, tak pro program SCII. Zároveň se podílí na administraci projektů Auditního orgánu a správě prostředků technické pomoci. Svou činností tak zajišťuje efektivní, transparentní a odpovědné využívání finančních prostředků v rámci svěřených programů na národní i mezinárodní úrovni.

Medailonky vedoucích:

Auditní orgán stojí na odbornosti a spolupráci lidí, kteří ho tvoří. Klíčovou roli v jeho fungování hrají vedoucí zaměstnanci – zkušení odborníci, kteří koordinují práci svých týmů a zajišťují, aby činnost orgánu byla odborná, nestranná a přínosná. Jejich profesní příběhy přibližují stručné medailonky.

Stanislav Bureš – ředitel odboru Auditní orgán

Stanislav BurešStanislav Bureš se oblasti auditu veřejných financí spolufinancovaných z evropských fondů věnuje od roku 2010. Profesní kariéru zahájil jako právník na Nejvyšším kontrolním úřadu ČR v odboru kontroly podpory poskytované ze strukturálních fondů, což zásadním způsobem ovlivnilo jeho další profesní zaměření. Následně nastoupil na pozici právníka v Auditním orgánu Ministerstva financí, kde působí dodnes – od roku 2016 jako jeho ředitel. Stanislav je odborníkem na finanční kontrolu a audit veřejných finančních prostředků poskytovaných z fondů Evropské unie. Zaměřuje se zejména na oblast veřejného zadávání, problematiku statutu malého a středního podniku a další specializovaná témata. Při řízení Auditního orgánu klade důraz na proaktivní konzultační a preventivní roli auditu a na otevřenou komunikaci směrem k žadatelům o podporu, příjemcům dotací a celé implementační struktuře. V neposlední řadě pravidelně přednáší na národních i mezinárodních konferencích, včetně těch pořádaných Evropskou komisí.

Karolína Primasová – vedoucí oddělené Metodicko-právní podpora AO, Audit OPTP a Fondů v oblasti vnitřních věcí

Karolína PrimasováKarolína Primasová je absolventkou Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Po ukončení studia působila v advokacii, kde získala cenné zkušenosti zejména v oblasti občanského, obchodního a pracovního práva, se zaměřením na insolvenční právo a právo nemovitostí. Oblasti evropských fondů, kontrolních mechanismů ve veřejné správě a veřejných zakázek se věnuje od roku 2020, kdy spojila svou profesní dráhu s Auditním orgánem Ministerstva financí. Od roku 2025 zastává pozici vedoucí oddělení Metodicko-právní podpora AO, Audit OPTP a Fondů v oblasti vnitřních věcí. V této roli vede multidisciplinární tým složený ze zkušených právníků, metodiků, projektových manažerů a auditorů Operačního programu Technická pomoc a Fondů v oblasti vnitřních věcí. Společně se svým týmem se mimo jiné aktivně podílí na systémovém zlepšování procesů, na zajištění efektivního fungování kontrolních mechanismů a kultivaci právního a metodického prostředí Auditního orgánu. Za klíčové nástroje při překonávání výzev, které oblast evropských fondů přináší, považuje vedle nezbytné schopnosti jasně a věcně komunikovat také důsledné uplatňování principů práva a logiky, selského rozumu a nadhledu, podpořené detailní znalostí problematiky.

Hana Horejsková – vedoucí oddělení Koordinace auditů ESIF a ostatních fondů

Hana HorejskováHana Horejsková se oblasti veřejných financí a programového financování věnuje od roku 2003. Po absolvování stavební fakulty Českého vysokého učení technického v Praze působila na Ministerstvu pro místní rozvoj – nejprve v oblasti státní pomoci po živelných pohromách a později jako vedoucí metodik řídicího orgánu Integrovaného regionálního operačního programu. Zkušenosti získala také na straně příjemce podpory z evropských strukturálních fondů, konkrétně v Ústavu organické chemie a biochemie Akademie věd České republiky. V Auditním orgánu Ministerstva financí působí od roku 2018 na pozici vedoucí oddělení koordinace auditů evropských strukturálních a investičních fondů a dalších finančních nástrojů. Jejím cílem je vést profesionální, zkušený a odborně všestranný tým, který zajišťuje koordinaci a plánování auditů, zpracování výkazů a poskytuje podporu a metodické vedení výkonným auditním oddělením.

Milan Puszkailer – vedoucí oddělení Audit EÚS 

Milan PuszkailerMilan Puszkailer se oblasti finanční kontroly a ochrany finančních zájmů Evropské unie věnuje od roku 2008. Absolvoval hornicko-geologickou fakultu Vysoké školy báňské – Technické univerzity v Ostravě, kde se zaměřoval na odpadové hospodářství a činnost prováděnou hornickým způsobem. Působil na Ministerstvu životního prostředí, kde se zabýval tvorbou nových předpisů v oblasti nakládání s odpady (problematika výrobků s ukončenou životností). Na Ministerstvu pro místní rozvoj na Řídicí orgán OP Technická pomoc zastřešoval agendu veřejných zakázek, nesrovnalostí a výkon kontroly prvního stupně. V rámci dalšího profesního rozvoje se přesunul na Ministerstvo financí, kde si na Auditním orgánu prošel koordinační a auditní činností. Milan ve svém týmu rád spolupracuje se zkušenými a odborně zaměřenými kolegy, kteří s ním spolupracují při auditní činnosti v rámci Evropské územní spolupráce.

Stanislav Masařík – vedoucí oddělení Audit OP D

Stanislav MasaříkStanislav se oblasti veřejných financí a strukturálních fondů věnuje od roku 2009. Po absolvování Fakulty materiálově-technologické na Vysoké škole báňské působil v Centru pro regionální rozvoj na pobočce v Ostravě, kde měl na starosti Operační program Přeshraniční spolupráce ČR – Slovensko. Částečně se podílel také na agendě programů ČR – Polsko a Integrovaného operačního programu. Na Auditním orgánu začínal v roce 2013 jako auditor Operačního programu Doprava. Od roku 2021 zde působí jako vedoucí oddělení Auditu OP Doprava. Jeho vizí je stavět na pevných základech a řídit stabilní tým profesionálních auditorů, který přispívá k řádnému fungování systému řízení a ověřování při čerpání prostředků z Evropské unie.

David Novák – vedoucí oddělení Audit OP ŽP a OP ST

David NovákDavid Novák, absolvent Vysoké školy ekonomické v Praze, se od roku 2008 věnuje internímu auditu a auditu projektů financovaných z fondů EU. Více jak 4 roky působil jako vedoucí oddělení Interního auditu a nesrovnalostí na Úřadu Regionální rady regionu soudržnosti Jihozápad. Od roku 2014 je součástí Auditního orgánu, nyní zastává pozici vedoucího oddělení Audit OPŽP a OPST. V jeho týmu je řada skvělých odborníků pokrývajících široké spektrum znalostí a spolupracovat s nimi znamená neustále se vzdělávat a profesně růst.  

Naděžda Koubková – vedoucí oddělení Audit IROP

Naděžda KoubkováNaděžda Koubková ve veřejné správě působí od roku 2005, kdy nastoupila a tím odstartovala auditorskou profesi na Magistrátu města Ostravy v oddělení auditu a kontroly, ve kterém se podílela nejen na výkonu auditní činnosti, ale i na kontrole dotací financovaných z národních zdrojů. Své znalosti z auditorské činnosti v letech 2008–2012 rozšířila o oblast strukturálních fondů na Regionální radě regionu soudržnosti Moravskoslezsko. Od roku 2013 je součástí týmu auditorů Auditního orgánu, v němž působí na oddělení Audit IROP. . Pestrost auditovaných projektů spolufinancovaných z Integrovaného regionálního operačního programu je to, co ji stále baví a rozšiřuje její znalosti. Jít do hloubky a zároveň vidět věci z nadhledu. To je pro ni ta nejdůležitější dovednost, kterou pro výkon jak auditorské, tak i manažerské činnosti potřebuje.  

Jiří Frýdecký – vedoucí oddělení Audit OP PIK a OP TAK

Jiří FrýdeckýJiří Frýdecký v Auditním orgánu působí od roku 2013. Před tím 8 let pracoval na Magistrátu hl. m. Prahy na pozici finančního manažera fondů EU, kde se začal intenzivně věnovat problematice evropských fondů – tématu, které ho profesně zaujalo a které se rozhodl dále rozvíjet. Své působení v Auditním orgánu zahájil jako auditor Operačního programu OPPI. Po čtyřech letech, v roce 2017, převzal vedení oddělení odpovědného za operační programy OP PIK a OP TAK. Jiří klade důraz na kvalitu odborné práce, metodickou konzistenci i pečlivé vyhodnocení auditních rizik. Jeho přístup k vedení týmu je založený na důvěře, podpoře profesního růstu a otevřené komunikaci. Usiluje o vytvoření prostředí, kde se dobře pracuje, kde je prostor pro rozvoj i sdílení zkušeností napříč generacemi. Vede tým 19 kolegů, jehož složení je pestré z hlediska věku i zkušeností. Tuto různorodost vnímá jako přínos i jako výzvu, která ho profesně motivuje. Je zastáncem férového a partnerského přístupu k práci a věří, že kvalitní audit je postaven nejen na odbornosti, ale i na lidském přístupu.

Kateřina Stupka – vedoucí oddělení OP R, OP VVV a OP JAK

Kateřina StupkaKateřina Stupka se oblasti evropských fondů věnuje od roku 2002. Po ukončení studia na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze působila na různých pozicích ve veřejném sektoru. Začínala v agentuře CzechInvest při Ministerstvu průmyslu a obchodu, kde se podílela na budování strategických průmyslových zón pro zahraniční investory. Zkušenosti na straně příjemce získala jako projektová manažerka na městě Beroun. Další znalosti veřejných financí a řízení projektů rozvíjela jako finanční ředitelka na Hospodářské komoře České republiky. Téměř deset let vedla oddělení kontrol na Řídicím orgánu OP Technická pomoc. Díky této pestré praxi dobře rozumí pohledu příjemců i požadavkům řídicích orgánů. Na Auditním orgánu Ministerstva financí působí od roku 2025 jako vedoucí oddělení OP R, OP VVV a OP JAK. Preferuje otevřený a partnerský přístup, který staví na respektu, komunikaci a nadhledu. I v náročných situacích věří, že lidskost a profesionalita mohou jít ruku v ruce.

Martin Ryšavý – vedoucí oddělení Audit OP Z, OP PPR a OP Z+

Martin RyšavýMartin Ryšavý má bohaté zkušenosti z oblasti EU fondů, ve kterých se pohybuje již od roku 2005. Na České zemědělské univerzitě v Praze vystudoval obor Finance a správa daní, a poté nastoupil na Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy na pozici finančního manažera projektů financovaných z OP Rozvoj lidských zdrojů. V rámci následujícího programového období působil nejprve jako auditor a posléze jako vedoucí oddělení Pověřeného auditního subjektu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Po vzniku centrálního Auditního orgánu Ministerstva financí působil na pozici vedoucího oddělení výkonu auditu a hlavního auditora OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost a následně jako zástupce vedoucího oddělení Koordinace auditů ESIF, kde mohl uplatnit praktické znalosti a zkušenosti při reportingu a jednáních s Evropskou Komisí, Národním orgánem pro koordinaci, Platebním a certifikačním orgánem. Protože mu ale chyběla praktická část auditu, vrátil se k výkonu auditu jako vedoucí oddělení Audit OP Zaměstnanost a OP Praha – pól růstu ČR. V současném programovém období do jeho působností patří ještě i OP Zaměstnanost+, který je následovníkem OP Zaměstnanost. Jeho představou je vést pracovitý, spolehlivý, profesionálně zdatný a zodpovědný tým auditorů, díky kterému se daří snižovat chybovost auditovaných operačních programů. Martin svůj tým motivuje a podporuje v dalším vzdělávání, a to jak v odborné oblasti, tak i v soft skills dovednostech. Zároveň spolupracuje s Českým institutem interních auditorů, kde přednáší oblast auditu.

Kristýna Haspeklová – vedoucí oddělení Audit NPO a dalších programů

Kristýna HaspeklováKristýna Haspeklová působí v Auditním orgánu od roku 2022. Do týmu nastoupila po absolvování Provozně ekonomické fakulty České zemědělské univerzity v Praze, kde se poprvé setkala s problematikou dotací. Téma ji zaujalo natolik, že se mu rozhodla věnovat i profesně. Nejprve pracovala jako auditorka NPO, kde strávila dva a půl roku, než byla v lednu 2025 pověřena zastupováním vedoucí oddělení. V rámci této role se věnuje nejen auditu NPO, ale také FM EHP a Norska a SCII. Její tým tvoří 23 kolegů, se kterými se snaží budovat podporující a profesionální pracovní prostředí. Kladný vztah k rozvoji a vzdělávání ji motivuje k tomu, aby pomáhala kolegům růst a adaptovat se na proměny v oboru. Oceňuje rozmanitost zkušeností a přístupů v týmu, což vnímá jako příležitost ke vzájemné inspiraci a efektivní spolupráci. Práci v auditu Kristýna vnímá nejen jako výzvu, ale i jako příležitost k neustálému zlepšování a hledání nových cest, jak rozvíjet tým a zefektivňovat procesy.