-
Vyplnit žádost
Vedoucí oddělení Strategie řízení portfolií a dluhová statistika
Základní informace o služebním místě
- číslo funkčního místa: 2011
- doba úvazku: doba neurčitá
- místo výkonu: Praha
- platová třída: 15
- předpokládaný nástup: říjen až listopad 2025
- obory služby: 1. Finance a 6. Finanční trh
- termín pro podávání přihlášek: od 19. srpna do 2. září 2025
- zákaz konkurence po dobu 6 měsíců od ukončení služebního poměru.
Charakteristika vykonávaných činností
- tvorba koncepce fiskální politiky státu a její transformace do ekonomických nástrojů státního rozpočtu spolu s přípravou strategických materiálů týkajících se financování státu, emisí státních dluhopisů a vyhodnocování rizik v souvislosti s řízením státního dluhu a finančního majetku;
- zpracovávání interních pravidel a postupů vztahujících se k financování státního dluhu a řízení likvidity státní pokladny s důrazem na posuzování všech rizik a dopadů do dluhové struktury z pohledu dlouhodobé optimalizace nákladů státního dluhu v daném legislativním rámci,
- koordinace pravidelného hodnocení primárních dealerů českých státních dluhopisů a odpovědnost za jeho správnost;
- odpovědnost za funkčnost interního informačního systému na evidenci, zpracování a kontrolu transakcí souvisejících s řízením státního dluhu, koordinace migračních procesů vedoucí k přechodu na novou verzi systému, koordinace testování nové verze systému a jeho kontrola;
- vytváření návrhů strategií portfolia posuzujících možné úrokové scénáře vývoje na finančních trzích s následným stresovým testováním a stochastickou replikací portfolia státního dluhu za účelem odhadu distribuce citlivosti portfolia společně s posuzováním měnové a inflační rizikové struktury státního dluhu;
- zajišťování statistických požadavků mimo jiné Eurostatu, Českého statistického úřadu, České národní banky, OECD, Světové banky a Mezinárodního měnového fondu;
- komunikace s ratingovými agenturami při jejich pravidelném hodnocení důvěryhodnosti České republiky jako emitenta státních dluhopisů na domácím a zahraničních finančních trzích.
Nabízíme
- 25 dní dovolené,
- 5 dní indispozičního volna (sick days),
- 5 dní studijního volna ročně,
- pružná pracovní doba,
- možnost práce z domova až 4 dny v měsíci,
- zvýhodněné tarify mobilního operátora pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky,
- možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
- adaptační proces pro nové zaměstnance,
- odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
- možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
- možnost stravování v budově ministerstva.
Požadavky
Zákonem stanovené požadavky:
- splnění praxe - v uplynulých 15 letech výkon činností podle § 5 zákona o státní službě nebo činnosti obdobné nejméně po dobu 1 roku;
- je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
- dosáhl věku 18 let;
- je plně svéprávný;
- je bezúhonný;
- dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského magisterského vzdělání ve studijním programu Ekonomie nebo Matematické obory;
- má úroveň znalosti cizího jazyka – znalost anglického jazyka odpovídající alespoň 2. úrovni (stupni);
- je způsobilý mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení Vyhrazené[1] v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů;
- má potřebnou zdravotní způsobilost.
Doručování přihlášky
Do výběrového řízení se lze přihlásit tištěnou podobou nebo elektronicky.
Součástí obálky/elektronického podání musí být:
- Žádost o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo
- Strukturovaný profesní životopis
- Motivační dopis
- Vize směřování a vedení oddělení Strategie řízení portfolií a dluhová statistika pro krátkodobý, střednědobý a dlouhodobý horizont v rozsahu maximálně 3 normostran
Žádost v tištěné podobě: prostřednictvím provozovatele poštovních služeb/osobně na podatelnu na adresu: Ministerstvo financí, Letenská 15, 118 10 Praha.
Žádost v elektronické podobě: prostřednictvím e-mailu na adresu podatelna@mfcr.cz, nebo datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: xzeaauv).
Elektronické podání/obálka obsahující žádost včetně příloh musí být označena slovy: „Výběrové řízení na služební místo FM 2011“
Kontakty
Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne:
Mgr. Simona Švecová,
+420 257 042 508,
Simona.Svecova@mfcr.cz
Bližší informace k náplni činnosti poskytne: Ing. Petr Pavelek, PhD., +420 257 042 678, Petr.Pavelek@mfcr.cz
[1] Oznámení o přístupu k utajované informaci stupně „Vyhrazené“ vydává zaměstnavatel až po přijetí do služebního poměru. Nelze použít oznámení od jiné organizace. Podmínkou pro jeho vydání je svéprávnost (doložená prohlášením), plnoletost a bezúhonnost (prokazovaná čistým výpisem z Rejstříku trestů). Cizinci musí doložit bezúhonnost i dokladem ze svého státu a z případného státu pobytu delšího než 6 měsíců. Doklady nesmějí být starší 3 měsíců.