-
Vyplnit žádost
Referent/Referentka správy nesrovnalostí týkajících se Národního plánu obnovy
Základní informace o služebním místě
- číslo funkčního místa: 3706
- doba úvazku: doba určitá do 31. prosince 2026
- místo výkonu: Praha - Lazarská ulice
- platová třída: 14.
- předpokládaný nástup: srpen až září 2025
- obor služby: 3. Audit
- termín pro podávání přihlášek od 19. června 2025 do 3. července 2025
Charakteristika vykonávaných činností
- tvorba koncepcí a metodické usměrňování systému finanční kontroly ve veřejné správě;
- provádění koncepční a metodické činnosti v oblasti identifikace, evidence a hlášení nesrovnalostí, včetně koordinace aktivit vlastníků komponent a komunikace za Českou republiku s Evropským úřadem pro boj proti podvodům (OLAF);
- z pozice Centrálního kontaktního bodu sítě AFCOS vypracovávání metodických pokynů upravujících metodiku hlášení nesrovnalostí zjištěných při implementaci prostředků z nástroje pro oživení a odolnost – Národního plánu obnovy Evropskému úřadu pro boj proti podvodům (OLAF);
- nastavování organizační struktury a účtů pro příjem hlášení v zabezpečeném úložišti MF, které budou průběžně aktualizovány;
- koordinace spolupráce s vlastníky komponent a ostatními zapojenými subjekty do ochrany finančních zájmů EU;
- tvorba formuláře hlášení nesrovnalostí, nadefinování jeho struktury a přenos informací a průběžná aktualizace a vývoj uvedených;
- zabezpečování zpracovávání pravidelného pololetního hlášení nesrovnalostí, jak prvně detekovaných, tak i aktualizovaných v rámci implementace Národního plánu obnovy a zasílání těchto hlášení v daných termínech úřadu OLAF;
- sledování vývoje v šetření již nahlášených nesrovnalostí a zabezpečování informovanosti úřadu OLAF o zjištěných nových faktech v této oblasti;
- provádění analýz a vyhodnocování hlášení předávaných úřadu OLAF (na základě stanovených kritérií), dále zpracovávání analýz pravomocných rozsudků souvisejících s implementací Národního plánu obnovy;
- poskytování konzultačních a poradenských činností v oblasti nesrovnalostí a ochrany finančních zájmů EU pro orgány veřejné správy.
Jedná se o koncepční a metodickou činnost v oblasti identifikace, evidence a hlášení nesrovnalostí vzniklých v rámci implementace Národního plánu obnovy, včetně koordinace aktivit vlastníků komponent a komunikace za Českou republiku s Evropským úřadem pro boj proti podvodům (OLAF). Zaměstnanec na této pozici metodicky usměrňuje systém finanční kontroly ve veřejné správě a koordinuje oblast identifikace, evidence a hlášení nesrovnalostí. Zajišťuje komunikaci s OLAF a z pozice Centrálního kontaktního bodu AFCOS vypracovává metodiku hlášení nesrovnalostí souvisejících s NPO. Spravuje systém pro příjem hlášení v rámci Ministerstva financí, aktualizuje formuláře a strukturu pro přenos dat, zajišťuje zpracování a odesílání pravidelných hlášení OLAF a sleduje průběh již nahlášených případů. Věnuje se také analýzám týkajícím se nesrovnalostí a pravomocných rozsudků souvisejících s NPO. Součástí agendy je i konzultační a poradenská činnost pro orgány veřejné správy v oblasti ochrany finančních zájmů EU.
Nabízíme
- 25 dní dovolené,
- 5 dní indispozičního volna (sick days),
- 5 dní studijního volna ročně,
- pružná pracovní doba,
- možnost práce z domova až 4 dny v měsíci, v režimu týden z domova a týden z kanceláře (u AO), zvýhodněné tarify mobilního operátora pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky,
- možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
- adaptační proces pro nové zaměstnance,
- odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
- možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
- možnost stravování v budově ministerstva nebo stravenkový paušál.
Požadavky
Zákonem stanovené požadavky:
- je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
- dosáhl věku 18 let;
- je plně svéprávný;
- je bezúhonný;
- dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského magisterského vzdělání;
- má potřebnou zdravotní způsobilost.
Doručování přihlášky
Do výběrového řízení se lze přihlásit tištěnou podobou nebo elektronicky.
Součástí obálky/elektronického podání musí být:
- Žádost o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo
- Strukturovaný profesní životopis
- Motivační dopis
Žádost v tištěné podobě: prostřednictvím provozovatele poštovních služeb/osobně na podatelnu na adresu: Ministerstvo financí, Letenská 15, 118 10 Praha.
Žádost v elektronické podobě: prostřednictvím e-mailu na adresu podatelna@mfcr.cz, nebo datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: xzeaauv).
Elektronické podání/obálka obsahující žádost včetně příloh musí být označena slovy: „Výběrové řízení na služební místo FM 3706“
Kontakty
Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne:
Ing. Simona Prošková,
+420 257 043 042,
Simona.Proskova@mfcr.cz
Bližší informace k náplni činnosti poskytne: Mgr. Jana Šoltová, +420 257 042 554, Jana.Soltova@mfcr.cz