CZ EN

Motivový obrázek

Referent/Referentka správy nesrovnalostí týkajících se Národního plánu obnovy

Kontakty

Základní informace o služebním místě

  • číslo funkčního místa: 3706
  • doba úvazku: doba určitá do 31. prosince 2026
  • místo výkonu: Praha - Lazarská ulice
  • platová třída: 14.
  • předpokládaný nástup: srpen až září 2025
  • obor služby: 3. Audit
  • termín pro podávání přihlášek od 19. června 2025 do 3. července 2025

Charakteristika vykonávaných činností

  • tvorba koncepcí a metodické usměrňování systému finanční kontroly ve veřejné správě;
  • provádění koncepční a metodické činnosti v oblasti identifikace, evidence a hlášení nesrovnalostí, včetně koordinace aktivit vlastníků komponent a komunikace za Českou republiku s Evropským úřadem pro boj proti podvodům (OLAF);
  • z pozice Centrálního kontaktního bodu sítě AFCOS vypracovávání metodických pokynů upravujících metodiku hlášení nesrovnalostí zjištěných při implementaci prostředků z nástroje pro oživení a odolnost – Národního plánu obnovy Evropskému úřadu pro boj proti podvodům (OLAF);
  • nastavování organizační struktury a účtů pro příjem hlášení v zabezpečeném úložišti MF, které budou průběžně aktualizovány;
  • koordinace spolupráce s vlastníky komponent a ostatními zapojenými subjekty do ochrany finančních zájmů EU;
  • tvorba formuláře hlášení nesrovnalostí, nadefinování jeho struktury a přenos informací a průběžná aktualizace a vývoj uvedených;
  • zabezpečování zpracovávání pravidelného pololetního hlášení nesrovnalostí, jak prvně detekovaných, tak i aktualizovaných v rámci implementace Národního plánu obnovy a zasílání těchto hlášení v daných termínech úřadu OLAF;
  • sledování vývoje v šetření již nahlášených nesrovnalostí a zabezpečování informovanosti úřadu OLAF o zjištěných nových faktech v této oblasti;
  • provádění analýz a vyhodnocování hlášení předávaných úřadu OLAF (na základě stanovených kritérií), dále zpracovávání analýz pravomocných rozsudků souvisejících s implementací Národního plánu obnovy;
  • poskytování konzultačních a poradenských činností v oblasti nesrovnalostí a ochrany finančních zájmů EU pro orgány veřejné správy.

Jedná se o koncepční a metodickou činnost v oblasti identifikace, evidence a hlášení nesrovnalostí vzniklých v rámci implementace Národního plánu obnovy, včetně koordinace aktivit vlastníků komponent a komunikace za Českou republiku s Evropským úřadem pro boj proti podvodům (OLAF). Zaměstnanec na této pozici metodicky usměrňuje systém finanční kontroly ve veřejné správě a koordinuje oblast identifikace, evidence a hlášení nesrovnalostí. Zajišťuje komunikaci s OLAF a z pozice Centrálního kontaktního bodu AFCOS vypracovává metodiku hlášení nesrovnalostí souvisejících s NPO. Spravuje systém pro příjem hlášení v rámci Ministerstva financí, aktualizuje formuláře a strukturu pro přenos dat, zajišťuje zpracování a odesílání pravidelných hlášení OLAF a sleduje průběh již nahlášených případů. Věnuje se také analýzám týkajícím se nesrovnalostí a pravomocných rozsudků souvisejících s NPO. Součástí agendy je i konzultační a poradenská činnost pro orgány veřejné správy v oblasti ochrany finančních zájmů EU.

Nabízíme

  • 25 dní dovolené,
  • 5 dní indispozičního volna (sick days),
  • 5 dní studijního volna ročně,
  • pružná pracovní doba,
  • možnost práce z domova až 4 dny v měsíci, v režimu týden z domova a týden z kanceláře (u AO), zvýhodněné tarify mobilního operátora pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky,
  • možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
  • adaptační proces pro nové zaměstnance,
  • odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
  • možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
  • možnost stravování v budově ministerstva nebo stravenkový paušál.

Požadavky

Zákonem stanovené požadavky:

  • je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru; 
  • dosáhl věku 18 let;
  • je plně svéprávný;
  • je bezúhonný;
  • dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského magisterského vzdělání;
  • má potřebnou zdravotní způsobilost.

Doručování přihlášky

Do výběrového řízení se lze přihlásit tištěnou podobou nebo elektronicky. 

Součástí obálky/elektronického podání musí být: 

  • Žádost o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo 
  • Strukturovaný profesní životopis
  • Motivační dopis 

Žádost v tištěné podobě: prostřednictvím provozovatele poštovních služeb/osobně na podatelnu na adresu: Ministerstvo financí, Letenská 15, 118 10 Praha.

Žádost v elektronické podobě: prostřednictvím e-mailu na adresu podatelna@mfcr.cz, nebo datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: xzeaauv).

Elektronické podání/obálka obsahující žádost včetně příloh musí být označena slovy: „Výběrové řízení na služební místo FM 3706“

Kontakty

Simona Prošková Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne:
Ing. Simona Prošková,
+420 257 043 042,
Simona.Proskova@mfcr.cz 

Bližší informace k náplni činnosti poskytne: Mgr. Jana Šoltová, +420 257 042 554, Jana.Soltova@mfcr.cz 


 

Dokumenty ke stažení

Vyplnit žádost

Kontaktní formulář

Toto pole nevyplňujte!!!

Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA a platí tyto zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.