CZ EN

Motivový obrázek

Ředitel/Ředitelka odboru Interní audit

Kontakty

Základní informace o služebním místě

  • číslo funkčního místa: 3271
  • doba úvazku: doba neurčitá - jmenování na funkční období 5 let
  • místo výkonu: Praha
  • platová třída: 15.
  • předpokládaný nástup: srpen až září 2025
  • obor služby: 3. Audit
  • termín pro podávání přihlášek od 6. června 2025 do 27. června 2025

Charakteristika vykonávaných činností

  • stanovování koncepcí v oblasti interního auditu;
  • schvalování a předkládání ke schválení ministru financí návrhů střednědobých a ročních plánů interního auditu a jejich aktualizace, zpracovaných na základě analýzy rizik a založených na přiměřenosti, kapacitní dostatečnosti a efektivním rozmístění lidských zdrojů využitelných v auditní činnosti;
  • vytváření jednotného systému ochrany finančních zájmů zemí Evropské unie;
  • účast na projednávání závěrů a doporučení z provedených auditních akcí s odpovědnými vedoucími zaměstnanci auditovaných útvarů;
  • zajišťování zpracování/aktualizace metodiky postupů odboru Interní audit;
  • zajišťování monitorování průběhu a reportování stavu plnění nápravných opatření přijatých vedoucími zaměstnanci MF k odstranění nedostatků zjištěných provedenými auditními akcemi odboru Interní audit;
  • koordinace spolupráce s metodologickým útvarem odboru Kontrola ve věci tvorby a aplikace metodologie interního auditu ve veřejné správě a při kontrole systému hospodaření s prostředky evropských fondů;
  • zajišťování součinnosti s odbornými útvary ministerstva, s útvary vnitřní kontroly a inspekce na GFŘ, v celní správě a v ostatních resortních organizacích na úseku inspekční činnosti, jakož i spolupráci s auditovanými odbory na ministerstvu;
  • schvalování a předkládání ministru financí a vedoucím zaměstnancům MF doporučení založená na výsledcích práce odboru a směřující ke zlepšování řízení a zvyšování výkonu resortu;
  • zajišťování koordinace činností externích subjektů provádějících audity/kontroly v MF;
  • stanovování forem spolupráce s orgány činnými v trestním řízení v případě závažných zjištění z provedených finančních kontrol;
  • předkládání ministru financí doporučení ke zdokonalování kvality řízení provozní a finanční činnosti, vnitřního kontrolního systému, k předcházení nebo ke zmírnění rizik, k přijímání opatření k nápravě zjištěných nedostatků.

Nabízíme

  • 25 dní dovolené,
  • 5 dní indispozičního volna (sick days),
  • 5 dní studijního volna ročně,
  • pružná pracovní doba,
  • možnost práce z domova až 4 dny v měsíci
  • zvýhodněné tarify mobilního operátora pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky,
  • možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
  • adaptační proces pro nové zaměstnance,
  • odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
  • možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
  • možnost stravování v budově ministerstva nebo stravenkový paušál.

Požadavky

Zákonem stanovené požadavky:

  • je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru; 
  • v uplynulých 15 letech vykonávání nejméně po dobu 2 let činností podle § 5 zákona o státní službě nebo činnosti obdobné, z toho nejméně po dobu 1 roku ve vedoucí funkci nebo jako člen statutárního orgánu právnické osoby;
  • dosáhl věku 18 let;
  • je plně svéprávný;
  • je bezúhonný;
  • dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského magisterského vzdělání;
  • má úroveň znalosti cizího jazyka – znalost anglického, nebo francouzského, nebo německého jazyka odpovídající alespoň 2. úrovni (stupni) znalosti cizího jazyka pro standardizované jazykové zkoušky stanovené rozhodnutím Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy[1];
  • je způsobilý mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení Důvěrné[2] v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů;
  • má potřebnou zdravotní způsobilost.

Doručování přihlášky

Do výběrového řízení se lze přihlásit tištěnou podobou nebo elektronicky. 

Součástí obálky/elektronického podání musí být: 

  • Žádost o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo 
  • Strukturovaný profesní životopis
  • Motivační dopis 

Žádost v tištěné podobě: prostřednictvím provozovatele poštovních služeb/osobně na podatelnu na adresu: Ministerstvo financí, Letenská 15, 118 10 Praha.

Žádost v elektronické podobě: prostřednictvím e-mailu na adresu podatelna@mfcr.cz, nebo datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: xzeaauv).

Elektronické podání/obálka obsahující žádost včetně příloh musí být označena slovy: „Výběrové řízení na služební místo FM 3271“

Kontakty

Simona Prošková Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne:
Ing. Simona Prošková,
+420 257 043 042,
Simona.Proskova@mfcr.cz 


[1] Rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy č. j. MSMT- 24156/2019 ze dne 3. září 2019, kterým se stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech. 
[2] Pro doložení splnění požadavku na stupeň utajení „Důvěrné“, „Tajné“ nebo „Přísně tajné“ je třeba předložit originál nebo ověřenou kopii platného Osvědčení fyzické osoby pro daný stupeň utajení. Pokud žadatel tento doklad nemá, může doložit, že o něj požádal, a to nejpozději před vydáním rozhodnutí o jeho jmenování. Nedoložení osvědčení není důvodem k vyřazení žádosti, pokud to nevyžadují jiné podmínky podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě. 

Dokumenty ke stažení

Vyplnit žádost

Kontaktní formulář

Toto pole nevyplňujte!!!

Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA a platí tyto zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.