CZ EN

Motivový obrázek

Právník/Právnička v oddělení Retailové finanční služby a ochrana spotřebitele

Kontakty

Základní informace o služebním místě

  • číslo funkčního místa: 2173
  • doba úvazku: doba neurčitá
  • místo výkonu: Praha - Legerova ulice
  • platová třída: 14.
  • předpokládaný nástup: srpen až září 2025
  • obory služby:  6. Finanční trh a 22. Legislativa a právní činnost
  • termín pro podávání přihlášek od 18. června 2025 do 3. července 2025

Charakteristika vykonávaných činností

  • tvorba návrhů koncepce v oblasti retailových finančních služeb a ochrany spotřebitele na finančním trhu;
  • tvorba návrhů právních úprav včetně práva Evropské unie a práva České republiky pro oblast distribuce finančních produktů (spotřebitelské úvěry, investice a pojištění) a pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů na finančním trhu;
  • zpracovávání souvisejících podkladů pro vedení ministerstva, stanovisek k materiálům jiných resortů, a dokumentů pro komunikaci s orgány EU a OECD a účast na příslušných jednání;
  • podílení se na tvorbě otázek ke zkouškám odborné způsobilosti distributorů finančních služeb.

Právník – tvorba legislativy a vyjednávání právních předpisů na domácí i evropské úrovni v oblasti distribuce finančních produktů, včetně přípravy nového zákona o spotřebitelském úvěru. Účast v odborných skupinách v této oblasti. Hledáme uchazeče se zájmem o oblast distribuce finančních služeb a problematiky ochrany spotřebitele na finančním trhu a ochotou se v této oblasti dále vzdělávat. Náplň práce je různorodá. Obnáší vlastní přípravu návrhů příslušných zákonů a s tím související konzultace, účast na projednávání návrhů zákonů v poradních orgánech vlády a v Parlamentu ČR, účast na jednáních legislativních evropských orgánů v Bruselu, zpracování různých pozičních a analytických materiálů pro vedení našeho ministerstva, připomínkování a stanoviska k materiálům jiných resortů, přípravu otázek ke zkouškám odborné způsobilosti distributorů na finančním trhu nebo vyřizování dotazů od veřejnosti a médií. 

Hledáme uchazeče se zájmem o oblast distribuce finančních služeb a problematiky ochrany spotřebitele na finančním trhu a ochotou se v této oblasti dále vzdělávat. Pracovní pozice je vhodná pro uchazeče s praxí i pro absolventy. Výhodou, nikoli však podmínkou, jsou zkušenosti z oblasti práva finančního trhu nebo praxe v legislativě. Samozřejmostí je u nás plné zaučení do problematiky od zkušených kolegů a přátelský pracovní tým.

Nabízíme

  • 25 dní dovolené,
  • 5 dní indispozičního volna (sick days),
  • 5 dní studijního volna ročně,
  • pružná pracovní doba,
  • možnost práce z domova až 4 dny v měsíci,
  • zvýhodněné tarify mobilního operátora pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky,
  • možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
  • adaptační proces pro nové zaměstnance,
  • odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
  • možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
  • možnost stravování v budově ministerstva nebo stravenkový paušál.

Požadavky

Zákonem stanovené požadavky:

  • je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru; 
  • dosáhl věku 18 let;
  • je plně svéprávný;
  • je bezúhonný;
  • dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského magisterského vzdělání ve studijním programu Ekonomie nebo Právo, právní a veřejnosprávní činnost;
  • má úroveň znalosti anglického jazyka – min. B1;
  • má potřebnou zdravotní způsobilost.

Doručování přihlášky

Do výběrového řízení se lze přihlásit tištěnou podobou nebo elektronicky. 

Součástí obálky/elektronického podání musí být: 

  • Žádost o přijetí do služebního poměru a zařazení/jmenování na služební místo 
  • Strukturovaný profesní životopis
  • Motivační dopis 

Žádost v tištěné podobě: prostřednictvím provozovatele poštovních služeb/osobně na podatelnu na adresu: Ministerstvo financí, Letenská 15, 118 10 Praha.

Žádost v elektronické podobě: prostřednictvím e-mailu na adresu podatelna@mfcr.cz, nebo datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: xzeaauv).

Elektronické podání/obálka obsahující žádost včetně příloh musí být označena slovy: „Výběrové řízení na služební místo FM 2173“

Kontakty

Simona Prošková Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne:
Ing. Simona Prošková,
+420 257 043 042,
Simona.Proskova@mfcr.cz 

Bližší informace k náplni činnosti poskytne: Ing. Jan Urbanec, +420 257 043 208, Jan.Urbanec@mfcr.cz 

Dokumenty ke stažení

Vyplnit žádost

Kontaktní formulář

Toto pole nevyplňujte!!!

Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA a platí tyto zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.