-
Vyplnit žádost
Vedoucí oddělení Analýzy politik bydlení
Základní informace o služebním místě
- číslo funkčního místa: 3827
- doba úvazku: doba neurčitá
- místo výkonu: Praha
- platová třída: 15.
- předpokládaný nástup: srpen až září 2025
- obor služby: 1. Finance
- termín pro podávání přihlášek: od 10. července 2025 do 24. července 2025
Charakteristika vykonávaných činností
- příprava koncepce hospodářské politiky státu a její transformace do příslušných ekonomických nástrojů, a to v souvislosti s modely financování a politikou bydlení;
- vedení oddělení zaměřující se na modely financování vybraných veřejných politik, a to zejména v souvislosti s politikou bydlení a souvisejícími agendami;
- navrhování a koordinace přípravy finančních nástrojů vhodných pro financování projektů zaměřených především na problematiku bydlení;
- koordinace a rozpracovávání modelů a metodických doporučení pro oblast jednotlivých způsobů financovaní veřejných politik, zvláště formou spolupráce s privátními partnery (partnerství soukromého a veřejného sektoru, joint venture), včetně nutných legislativních změn;
- příprava finančních nástrojů vhodných pro rozvoj trhu, a to ve spolupráci s Národní rozvojovou bankou a s ostatními gesčně relevantními útvary Ministerstva financí. Participování na tvorbě metodických dokumentů podporujících oblast poradenství Národní rozvojové banky;
- navrhování, koordinace a rozpracovávání opatření politik bydlení v České republice, především pak oblast dostupného bydlení, včetně koncepčních a konkrétních praktických řešení realizace;
- vedení práce nad transformací, správou a analýzami dat pro tvorbu finančních modelů dostupného bydlení. Zastřešování koordinace datových vstupů ve vazbě na problematiku bydlení mezi jednotlivými klíčovými institucemi (především Český statistický úřad, Český úřad zeměměřičský a katastrální);
- vedení a koordinace činností na modelacích regionálních cen bydlení v referenčních bytových jednotkách v České republice (cenové mapy bydlení), včetně tvorby a správy datového fondu, analýz dat a tvorby doprovodných metodik;
- odpovědnost za přípravu a vedení práce na aktualizaci vyhlášky podle § 33 odst. 6 zákona č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku a o změně některých zákonů (zákon o oceňování majetku), ve znění platných předpisů, která specifikuje tvorbu cenových map.
Nabízíme
- 25 dní dovolené,
- 5 dní indispozičního volna (sick days),
- 5 dní studijního volna ročně,
- pružná služební doba,
- možnost práce z domova až 4 dny v měsíci,
- zvýhodněné tarify mobilního operátora pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky,
- možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
- adaptační proces pro nové zaměstnance,
- odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
- možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
- možnost stravování v budově ministerstva.
Požadavky
Zákonem stanovené požadavky:
- je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
- v uplynulých 15 letech vykonával nejméně po dobu 1 roku činnosti podle § 5 zákona o státní službě nebo činnosti obdobné[1] ;
- dosáhl věku 18 let;
- je plně svéprávný;
- je bezúhonný;
- dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského magisterského vzdělání ve studijním programu Ekonomie;
- má potřebnou zdravotní způsobilost.
Doručování přihlášky
Do výběrového řízení se lze přihlásit tištěnou podobou nebo elektronicky.
Součástí obálky/elektronického podání musí být:
- Žádost o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo
- Strukturovaný profesní životopis
- Motivační dopis
- Písemnou práci na téma: Vize směřování a vedení oddělení Analýzy politik bydlení pro krátkodobý, střednědobý a dlouhodobý horizont v rozsahu maximálně 3 normostran
Žádost v tištěné podobě: prostřednictvím provozovatele poštovních služeb/osobně na podatelnu na adresu: Ministerstvo financí, Letenská 15, 118 10 Praha.
Žádost v elektronické podobě: prostřednictvím e-mailu na adresu podatelna@mfcr.cz, nebo datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: xzeaauv).
Elektronické podání/obálka obsahující žádost včetně příloh musí být označena slovy: „Výběrové řízení na služební místo FM 3827“
Kontakty
Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne:
Ing. Kateřina Bayerová,
+420 257 042 680,
Katerina.Bayerova@mfcr.cz
Bližší informace k náplni činnosti poskytne: Ing. Petr Kusý, Petr.Kusy2@mfcr.cz
[1] Splnění tohoto předpokladu může žadatel předložit kopie podle § 51 odst. 3 zákona o státní službě, které prokazují dosaženou délku a povahu činností podle § 5 odst. 1 zákona o státní službě nebo činností obdobných.