CZ EN

Motivový obrázek

Specialista/ka v oblasti metodiky účetnictví veřejného sektoru

Oddělení spolupracuje na přípravě nového zákona o účetnictví a nových prováděcích předpisů pro vybrané účetní jednotky. Dále těmto subjektům poskytuje metodickou podporu v podobě školení, odpovídání na dotazy, komunikace se zahraničními institucemi (OECD, OSN, UN, EK …). 

Základní informace o pracovním místě

  • číslo funkčního místa: 3266
  • doba úvazku: doba určitá (zástup za mateřskou/rodičovskou dovolenou)
  • místo výkonu: Praha
  • platová třída: 14.
  • předpokládaný nástup: dle dohody
  • termín pro podávání přihlášek do: 9. května 2024
  • možnost zráceného úvazku

Charakteristika vykonávaných činností

  • vykonávání činností odpovídají oboru služby 1. Finance; 
  • tvorba koncepce dlouhodobého vývoje účetnictví České republiky v oblasti účetnictví veřejného sektoru, a to ve vazbě na vývoj ekonomiky, na oblast státního rozpočtu a mezinárodní předpisy v oblasti účetnictví.;
  • v oblasti účetnictví veřejného sektoru podílení se na zajišťování a provádění systémové srovnávací a metodické činnosti spojené s požadavky mezinárodních účetních standardů a právních předpisů, včetně předpisů EU, které jsou uplatňovány při plnění dalších činností;
  • podílení se na tvorbě koncepčně nových zákonů a dalších právních předpisů v oblasti účetnictví veřejného sektoru a na změnách těchto zákonů a právních předpisů;
  • zpracovávání analýzy potřeb a závazků ČR, práva EU, mezinárodních účetních standardů a vývojových tendencí v oblasti účetnictví veřejného sektoru;
  • podílení se na zajištění harmonizace právních předpisů v oblasti účetnictví veřejného sektoru s právem EU, včetně Mezinárodních účetních standardů pro veřejný sektor (IPSAS);
  • zpracovávání stanovisek pro jednání zástupců České republiky v orgánech EU v oblasti účetnictví veřejného sektoru;
  • podílení se na vytváření Českých účetních standardů nebo jejich částech, týkajících se účetnictví organizací veřejného sektoru;
  • zajišťování nebo pomáhání při školení a jiném způsobu zvyšování znalostí v oblasti účetních předpisů pro účetní jednotky veřejného sektoru a pro kontrolní orgány, a to včetně problematiky Pomocného analytického přehledu;
  • zajišťování plnění úkolů v oblasti účetnictví organizací veřejného sektoru, které vyplývají z příslušných usnesení vlády, které se týkají činností oddělení;
  • navrhování zejména v součinnosti s nižšími metodickými centry metodických pomůcek, které nejsou právními předpisy ani Českými účetními standardy, ale jsou významné pro naplňování stanovených povinností pro účetní jednotky veřejného sektoru, včetně metodických pomůcek týkajících se Pomocného analytického přehledu.

Nabízíme

  • 25 dní dovolené,
  • 5 dní indispozičního volna,
  • pružná pracovní doba,
  • možnost práce z domova až 4 dny v měsíci,
  • příspěvek z FKSP 
  • adaptační proces pro nové zaměstnance,
  • odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
  • možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
  • stravenkový paušál.

Požadavky

Zákonem stanovené požadavky:

  • je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru; 
  • dosáhl věku 18 let;
  • je plně svéprávný;
  • je bezúhonný;
  • dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto pracovní místo, tj. vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu;
  • má potřebnou zdravotní způsobilost.

Výhodou:

  • předchozí praxe na obdobné pozici;
  • znalost účetních předpisů;
  • znalost rozpočtových předpisů;
  • znalost legislativního procesu tvorby předpisů.

Doručení přihlášky

Motivační dopis, strukturovaný životopis a požadované přílohy zasílejte do 9. května 2024 na adresu Ministerstvo financí, odbor Personální, Letenská 15, 118 10 Praha 1, nebo na e-mailovou adresu: podatelna@mfcr.cz. Do předmětu e-mailové zprávy/na obálku uveďte „FM 3266“.

Kontakty

Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne: Mgr. Kateřina Horynová, +420 257 042 205, Katerina.Horynova@mfcr.cz 

Bližší informace k náplni činnosti poskytne: Ing. Michal Randula, +420 257 044 575, Michal.Randula@mfcr.cz 

Přihlášením se do výběrového řízení uchazeč o zaměstnání stvrzuje, že si není vědom osobních ani profesních vazeb, které by při vykonávání činnosti v pozici, o kterou se uchází, znamenaly střet zájmu. 
Veškeré osobní údaje jsou zpracovávané v souladu s nařízením evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (tzv. GDPR), popř. příslušná ustanovení zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.
Ministerstvo financí podporuje rovné pracovní a služební uplatnění žen a mužů, genderový antidiskriminační přístup při obsazování rozhodovacích pozic a zaměstnávání osob se zdravotním postižením ve vazbě na specifické profesní a kvalifikační předpoklady.

Dokumenty ke stažení

Zobrazit formulář

Kontaktní formulář

Toto pole nevyplňujte!!!

Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA a platí tyto zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.