Expert/expertka v oblasti rozpočtu EU
Základní informace o pracovním místě
- číslo funkčního místa: 2001
- doba úvazku: určitá - zástup za MD/RD
- místo výkonu: Praha
- platová třída: 14
- předpokládaný nástup: září až říjen 2025
- termín pro podávání přihlášek: od 11. července do 30. července 2025
Charakteristika vykonávaných činností
- vykonávání činností odpovídajících oborům služby č 5. Finanční a ekonomická spolupráce se zahraničím;
- tvorba celostátní koncepce rozpočtových vztahů k rozpočtu Evropské unie;
- koordinace finančních a rozpočtových vztahů ČR k EU a zájmů ČR v oblasti rozpočtu EU, metodické řízení zpracovávání národních pozic k návrhům týkajícím se rozpočtu EU a spolupráce při jeho provádění;
- komplexní analýza návrhu ročního rozpočtu EU, nového víceletého finančního rámce a podílení se na zpracovávání souhrnné pozice ČR;
- posuzování návrhů na úpravy rozpočtu EU během rozpočtového roku a hodnocení jejich dopadů na odvody ČR do rozpočtu EU, analýza zpráv EÚD o provádění rozpočtu EU a dalších legislativních a nelegislativních dokumentů související s implementací rozpočtu EU;
- zajišťování přípravy podkladů pro vyjednávání v rámci EU v oblasti rozpočtu EU,
v případě potřeby zajišťování účasti na příslušných jednáních na národní úrovni i v rámci EU; - zajišťování komunikace se zástupcem na Stálém zastoupení ČR v Bruselu v otázkách rozpočtu EU a celkové agendy Rozpočtového výboru Rady.
Nabízíme
- 25 dní dovolené,
- 5 dní indispozičního volna,
- pružná pracovní doba,
- možnost práce z domova až 4 dny v měsíci, v režimu týden z domova a týden z kanceláře (u AO), zvýhodněné tarify mobilního operátora pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky,
- příspěvek z FKSP ve výši až 10 000 Kč/rok,
- adaptační proces pro nové zaměstnance,
- odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
- možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
- možnost stravování v budově ministerstva nebo stravenkový paušál.
Požadavky
Zákonem stanovené požadavky:
- je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
- dosáhl věku 18 let;
- je plně svéprávný;
- je bezúhonný;
- dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto pracovní místo, vysokoškolského magisterského vzdělání;
- má úroveň znalosti cizího jazyka – znalost anglického, nebo francouzského, nebo německého jazyka odpovídající alespoň 2. úrovni (stupni) znalosti cizího jazyka pro standardizované jazykové zkoušky stanovené rozhodnutím Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy[1];
- je způsobilý mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení Vyhrazené[2] ;
- má potřebnou zdravotní způsobilost.
Doručování přihlášky
Do výběrového řízení se lze přihlásit tištěnou podobou nebo elektronicky.
Součástí obálky/elektronického podání musí být:
- Strukturovaný profesní životopis
- Motivační dopis
Přihlášku v tištěné podobě: prostřednictvím provozovatele poštovních služeb/osobně na podatelnu na adresu: Ministerstvo financí, Letenská 15, 118 10 Praha.
Přihlášku v elektronické podobě: prostřednictvím e-mailu na adresu podatelna@mfcr.cz, nebo datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: xzeaauv).
Do předmětu e-mailové zprávy/na obálku uveďte „FM 2001“.
Kontakty
Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne:
Mgr. Simona Švecová,
+420 257 042 508,
Simona.Svecova@mfcr.cz
Bližší informace k náplni činnosti poskytne: Ing. Jana Baďová, +420 257 042 349, Jana.Badova@mfcr.cz
Přihlášením se do výběrového řízení uchazeč o zaměstnání stvrzuje, že si není vědom osobních ani profesních vazeb, které by při vykonávání činnosti v pozici, o kterou se uchází, znamenaly střet zájmu.
Veškeré osobní údaje jsou zpracovávané v souladu s nařízením evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (tzv. GDPR), popř. příslušná ustanovení zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.
Ministerstvo financí podporuje rovné pracovní a služební uplatnění žen a mužů, genderový antidiskriminační přístup při obsazování rozhodovacích pozic a zaměstnávání osob se zdravotním postižením ve vazbě na specifické profesní a kvalifikační předpoklady.
[1] Rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy č. j. MSMT- 24156/2019 ze dne 3. září 2019, kterým se stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech.
[2] Oznámení o přístupu k utajované informaci stupně „Vyhrazené“ vydává zaměstnavatel až po přijetí do služebního poměru. Nelze použít oznámení od jiné organizace. Podmínkou pro jeho vydání je svéprávnost (doložená prohlášením), plnoletost a bezúhonnost (prokazovaná čistým výpisem z Rejstříku trestů). Cizinci musí doložit bezúhonnost i dokladem ze svého státu a z případného státu pobytu delšího než 6 měsíců. Doklady nesmějí být starší 3 měsíců.