CZ EN

Finanční správa ČR získala souhlas vlády s nákupem nové administrativní budovy Harfa Business Center - B. Přinese vyšší komfort veřejnosti i zaměstnancům a úspory pro státní rozpočet

Vláda ČR rozhodla v souladu s doporučením Vládní dislokační komise a schválila záměr Generálního finančního ředitelství (GFŘ) přestěhovat některá pražská pracoviště finanční správy do moderní budovy Harfa Business Center - B na Praze 9. Tento krok zlepší dostupnost a kvalitu služeb pro veřejnost a zároveň přinese významné provozní úspory státnímu rozpočtu.

Finanční správa v současnosti využívá v Praze celkem 20 budov. Část z nich je ve špatném stavebně-technickém stavu, což vyvolává nemalé výdaje na jejich údržbu a opravy. Další užívání by si v brzké době vyžádalo nutné finanční investice v řádech stamilionů korun. Budovy jsou energeticky neefektivní. Tři pracoviště finanční správy jsou užívána na základě historicky sjednaných nájemních smluv a zatěžují rozpočet významnými náklady na komerční nájemné. Díky nové budově bude možné postupně opustit většinu energeticky neefektivních a nákladných objektů, což přinese výrazné úspory.

Jsem ráda, že vláda podpořila tuto smysluplnou investici, která není jen o přemístění úřadů, ale především o kvalitnějším a efektivnějším poskytování veřejných služeb.

Simona Hornochová

generální ředitelka Finanční správy ČR

„Jsem ráda, že vláda podpořila tuto smysluplnou investici, která není jen o přemístění úřadů, ale především o kvalitnějším a efektivnějším poskytování veřejných služeb. Získáme tím důstojné a moderní zázemí pro zaměstnance i občany a zároveň státu ušetříme významné finanční prostředky,“ uvedla generální ředitelka Finanční správy ČR Simona Hornochová.

Z hlediska nákladů i provozního komfortu je současné rozmístění pracovišť finanční správy v Praze dlouhodobě neudržitelné. Stavební dispozice některých pracovišť jsou navíc nevhodné pro vybudování klientské zóny, kde by se zaměstnanci finančních úřadů mohli adekvátním způsobem věnovat návštěvníkům z řad veřejnosti. Obrovskou výhodou nové administrativní budovy bude moderní klientské centrum. Komfort pro veřejnost přináší i umístění budovy Harfa Business Center - B v lokalitě s výbornou dopravní dostupností městskou hromadnou dopravou, příměstskou dopravou i osobními vozidly. Možnost kontaktu pro veřejnost a případná klientská centra v budovách, které finanční správa opouštět nebude, zůstanou samozřejmě zachována.

Návratnost investice se odhaduje kolem 11 let. Z ekonomického hlediska bude investice kompenzována případným prodejem uvolněných budov ve vlastnictví státu nebo jejich využitím jinými státními úřady, které jsou aktuálně v řadě případů v hlavním městě Praze rovněž nuceny využívat komerčních nájmů. 

Jednotlivá pražská pracoviště finanční správy budou do nové budovy přemístěna postupně, v návaznosti na úpravy vnitřních dispozic a výpovědní dobu nájemních smluv. První pracoviště by měla být přestěhována v polovině roku 2027. Objekty ve vlastnictví České republiky s právem hospodařit Generálnímu finančnímu ředitelství budou postupně předány Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM), ostatní užívané prostory budou vráceny jiným organizačním složkám státu nebo v případě komerčních nájmů jejich vlastníkům. 

Tisková zpráva Finanční správy ČR ze dne 27.8.2025

Vyplnit žádost

Kontaktní formulář

Toto pole nevyplňujte!!!

Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA a platí tyto zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.