Stát v prvních osmi měsících roku 2006 hospodařil se schodkem 6,44 miliardy Kč
Podle údajů na účtech vedených v ČNB dosáhly ke konci srpna 2006 celkové příjmy státního rozpočtu výše 597,52 mld. Kč, výdaje byly čerpány v objemu 603,96 mld. Kč a saldo dosáhlo hodnoty -6,44 mld. Kč, což je proti stejnému období minulého roku horší výsledek o 16,45 mld. Kč.
Předstih plnění příjmů před čerpáním výdajů o 4,5 procentního bodu je ve srovnání s rokem 2005 o 3,1 procentního bodu pomalejší. Meziroční dynamika příjmů 107,1 % je proti rozpočtované (102,6 % měřeno ke skutečnosti r. 2005) vyšší o 4,5 procentního bodu. Meziroční index čerpání výdajů 110,2 % je v porovnání s rozpočtovanou dynamikou (104,4 %) vyšší o 5,8 procentního bodu. Rozpočtovaná dynamika počítá s rychlejším tempem výdajů před nárůstem příjmů o 1,8 procentního bodu, zatímco dosažená skutečnost za leden až srpen činí 3,1 procentního bodu.
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-srpen 2005 |
2006 | % plnění v r. 2005 |
Index 2006/2005 |
|||
Schválený rozpočet *) |
SR po změnách**) |
Skutečnost leden-srpen |
% plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 558,07 | 889,39 | 889,39 | 597,52 | 67,2 | 69,3 | 107,1 |
VÝDAJE CELKEM | 548,06 | 963,79 | 963,79 | 603,96 | 62,7 | 61,7 | 110,2 |
SALDO | 10,01 | -74,40 | -74,40 | -6,44 | 8,7 | -12,0 | -64,3 |
*) SR včetně zákona č. 170/2006 Sb., kterým se mění zákon o státním rozpočtu ČR na rok 2006 (navýšení příjmů i výdajů SR o 5 mld. Kč určených na pomoc při likvidaci škod způsobených povodněmi 2006) **) SR upravený o rozpočtová opatření k 30.6.2006 |
Příjmy státního rozpočtu
Vykázané příjmy státního rozpočtu ve výši 597,5 mld. Kč byly plněny na 67,2 %, z toho daňové příjmy představují 300,4 mld. Kč (63,5 % rozpočtu), příjmy z pojistného na sociální zabezpečení 216,6 mld. Kč (64,4 %) a ostatní příjmy 80,5 mld. Kč (100,9 %).
V porovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění i meziroční dynamika celkových příjmů nižší o 2,1 procentního bodu, resp. o 10,3 procentního bodu.
Plnění příjmů z daní a poplatků je proti loňskému roku nižší o 3,4 procentního bodu (63,5 % v letošním roce proti loňským 66,9 %), při současně nižší meziroční dynamice - o 16,6 procentního bodu (101,8 % proti 118,4 %).
Plnění daňových příjmů ovlivnilo především inkaso spotřebních daní, které dosáhlo 79,0 mld. Kč, t.j. 66,5 % rozpočtu při meziročním růstu o 2,3 mld. Kč, t.j. o 2,9 % (v lednu až srpnu roku 2005 činilo plnění 80,9 % při meziročním růstu o 20,8 mld. Kč, t.j. o 37,2 %).
Inkaso DPH za osm měsíců letošního roku dosáhlo 98,5 mld. Kč, t.j. 62,8 % rozpočtu a meziročně vzrostlo o 8,1 mld. Kč, t.j. o 8,9 % (v loňském roce činilo plnění 58,6 % při meziročním růstu o 19,0 %). Jeho meziroční růst je proti rozpočtované dynamice (růst o 6,7 % proti skutečnosti 2005) o 2,2 procentního bodu vyšší.
Inkaso daní z příjmů právnických osob ve výši 55,3 mld. Kč představuje 62,8 % rozpočtu a meziroční pokles o 2,5 mld. Kč, t.j. o 4,3 % (ve stejném období loňského roku byl rozpočet plněn na 70,8 % při meziročním růstu o 11,5 mld. Kč, t.j. o 24,8 %, přičemž celoroční inkaso převýšilo rozpočet o 18,7 mld. Kč). Rozpočet na rok 2006 počítá s poklesem o 12,2 % proti skutečnosti roku 2005 (vliv snížení sazby daně z 26 % na 24 %).
Inkaso daně z příjmů fyzických osob dosáhlo celkem ke konci srpna 57,9 mld. Kč, t.j. 62,7 % rozpočtu a je tak o 3,1 mld. Kč, t.j. o 5,1 % pod úrovní skutečnosti stejného období roku 2005 (ke konci loňského srpna bylo plnění 63,9 % při meziročním růstu o 4,4 mld. Kč, t.j. o 7,7 %, přičemž celoročně zůstalo pod úrovní rozpočtu o 0,7 mld. Kč). Rozpočet uvažuje s poklesem o 2,6 % proti skutečnosti roku 2005, což souvisí se snížením daňových sazeb od 1.1.2006.
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 48,9 mld. Kč při plnění rozpočtu na 66,9 % a meziročním růstu o 0,6 mld. Kč, t.j. o 1,2 %. Letošní plnění rozpočtu je vyšší než bylo ve stejném období loňského roku o 3,8 procentního bodu, při nižší meziroční dynamice o 6,7 procentního bodu. Rozpočet 2006 je pod úrovní skutečnosti roku 2005 o 4,4 %.
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti ve výši 5,7 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na 38,4 % (loni to bylo 71,9 %) a proti stejnému období roku 2005 je nižší o 4,1 mld. Kč, tj. o 42,2 %. Rozpočet 2006 je nad úrovní skutečnosti roku 2005 o 5,8 %. Na výrazný pokles inkasa daně měly vliv především dva faktory. Jednak to byly vratky daně, které vyplynuly z možnosti uplatnění společného zdanění manželů a dále vratky z titulu uplatnění zvýšených výdajových paušálů.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 3,4 mld. Kč, což představuje 74,0 % rozpočtu (loni plnění na 54,8 %) a meziroční růst o 0,4 mld. Kč, t.j. o 15,0 %. Rozpočet 2006 počítá s růstem o 1,8 % proti skutečnosti roku 2005.
Příjmy ze cla náležející státnímu rozpočtu byly k 31. srpnu vykázány ve výši 0,8 mld. Kč (národní podíl ve výši 25 % z předepsaných celních příjmů, který náleží ČR po vstupu do EU).
Celostátní inkaso všech daní dosáhlo výše 406,6 mld. Kč, což představuje 63,0 % rozpočtu a meziroční růst o 1,8 mld. Kč, tj. o 0,4 %. Ve stejném období roku 2005 dosáhlo celostátní inkaso daní 404,8 mld. Kč, tj. 66,5 % rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 62,9 mld. Kč, tj. o 18,4 % (celoročně převýšilo rozpočet o 20,7 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly výše 216,6 mld. Kč, což představuje 64,4 % rozpočtu (loni to bylo 64,2 %) a meziroční růst o 14,5 mld. Kč, tj. o 7,2 %. Rozpočet 2006 počítá s růstem o 8,1 % proti skutečnosti roku 2005. Na důchodové pojištění připadlo 178,4 mld. Kč, t.j. 63,9 % rozpočtu, při meziročním růstu o 11,9 mld. Kč, tj. o 7,2 %.
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace dosáhly výše 80,5 mld. Kč, což je 100,9 % rozpočtu (loni to bylo 124,7 %) a o 19,7 mld. Kč, tj. o 32,4 % více než ke konci srpna loňského roku. Z této částky představují převody z fondů OSS u kapitol (bez kapitoly VPS) částku 33,6 mld. Kč, což je o 13,4 mld. Kč více než bylo ve stejném období roku 2005. Ty zahrnují především převody z rezervních fondů, dále převody prostředků z FKSP a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2005. Příjmy z rozpočtu EU (přijaté dotace a kompenzační platby) činily 20,4 mld. Kč (plnění na 35,8 %), tj. o 4,3 mld. Kč více než byla dosažená skutečnost za stejné období v roce 2005. Z toho kompenzační platby dosáhly 4,3 mld. Kč, tj. o 2,5 mld. Kč méně než na konci srpna 2005.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje státního rozpočtu byly za osm měsíců čerpány ve výši 604,0 mld. Kč, což představuje 62,7 % rozpočtu a meziroční růst o 55,9 mld. Kč, t.j. o 10,2 % (ve stejném období minulého roku byly výdaje čerpány na 61,7 % při meziročním růstu o 21,9 mld. Kč, t.j. o 4,2 %).
Běžné výdaje státního rozpočtu byly čerpány ve výši 562,8 mld. Kč, tj. na 64,8 % (loni to bylo 62,9 %). Proti stejnému období minulého roku vzrostly o 46,1 mld. Kč, tj. o 8,9 %. Z toho na sociální dávky bylo vynaloženo 237,5 mld. Kč, t.j. 69,3 % rozpočtu, při meziročním růstu o 17,1 mld. Kč, t.j. o 7,8 % (ve stejném období m.r. činilo jejich čerpání 220,4 mld. Kč, t.j. 67,8 % rozpočtu při meziročním růstu o 8,6 mld. Kč, t.j. o 4,0 %).
V rámci běžných výdajů státního rozpočtu činily neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně 78,9 mld. Kč, což představuje již 71,2 % rozpočtu, při meziročním růstu o 4,8 mld. Kč, tj. o 6,4 %. Vyšší plnění ovlivnily především převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 53,3 mld. Kč, což je o 3,3 mld. Kč více než v roce 2005. V těchto transferech je již zahrnuta záloha na celé 3. čtvrtletí ve výši 17,8 mld. Kč.
Nadprůměrné čerpání vykázaly i neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění ve výši 32,5 mld. Kč, a to na 83,3 % rozpočtu. To bylo ovlivněno dvěma mimořádnými předsunutými platbami ve prospěch Všeobecné zdravotní pojišťovny, z nichž první byla poskytnuta v lednu ve výši 3,0 mld. Kč a o kterou budou v září a prosinci kráceny platby státu do systému veřejného zdravotního pojištění, vždy o 1,5 mld. Kč. V dubnu byla nově provedena druhá předsunutá platba ve výši 2,5 mld. Kč, o kterou byla v srpnu krácena platba státu do VZP o 1,25 mld. Kč (druhá krácená platba bude uskutečněna v měsíci listopadu). Dalším vlivem, který se projevil v této položce od 1. února a následně od 1. dubna t.r., bylo zvýšení vyměřovacího základu pojistného za státní pojištěnce (podle zákona č.117/2006 Sb., kterým se mění některé zákony v oblasti veřejného zdravotního pojištění). Pojistné tak vzrostlo v první etapě z 513 Kč na 560 Kč a po druhé úpravě na 636 Kč měsíčně.
Výdaje kapitoly Státní dluh byly čerpány ve výši 20,7 mld. Kč, tj. 61,1 % rozpočtu, což je o 3,1 mld. Kč více než bylo ke konci srpna loňského roku.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 17,2 mld. Kč, což představuje 56,9 % rozpočtované výše, a jejich objem je nad úrovní srovnatelného období minulého roku o 0,8 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 41,2 mld. Kč, což představuje 43,3 % rozpočtu (v roce 2005 to bylo 46,8 %), při meziročním růstu o 9,8 mld. Kč.
Saldo státního rozpočtu
Celkový schodek hospodaření státního rozpočtu ke konci srpna 2006 činil 6,44 mld. Kč. Dosažený výsledek je o 16,45 mld. Kč horší než byl za osm měsíců v roce 2005 (přebytek 10,01 mld. Kč). Proti rozpočtovanému schodku, odpovídajícímu poměrné roční části (- 49,60 mld. Kč) je výsledek lepší o 43,16 mld. Kč.
Graf - Vývoj salda SR
Přílohy
Pokladní plnění příjmů
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2005 | 2006 | % plnění SR leden-srpen 2005 |
Index skutečnost 2006/2005 |
|||
Skutečnost |
Schválený rozpočet **) |
SR po změnách |
Skutečnost leden-srpen |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 558,07 | 889,39 | 889,39 | 597,52 | 67,2 | 69,3 | 107,1 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 497,25 | 809,57 | 809,57 | 517,00 | 63,9 | 65,8 | 104,0 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 295,10 | 473,25 | 473,25 | 300,38 | 63,5 | 66,9 | 101,8 |
v tom: | |||||||
- DPH | 90,39 | 156,70 | 156,70 | 98,46 | 62,8 | 58,6 | 108,9 |
- spotřební daně | 76,76 | 118,90 | 118,90 | 79,02 | 66,5 | 80,9 | 102,9 |
- daně z příjmů PO | 57,80 | 88,00 | 88,00 | 55,29 | 62,8 | 70,8 | 95,7 |
- daně z příjmů FO | 61,02 | 92,30 | 92,30 | 57,90 | 62,7 | 63,9 | 94,9 |
vybíraná srážkou (z kapitálových výnosů) | 2,96 | 4,60 | 4,60 | 3,40 | 74,0 | 54,8 | 115,0 |
ze závislé činnosti | 48,28 | 73,00 | 73,00 | 48,85 | 66,9 | 63,1 | 101,2 |
z přiznání | 9,78 | 14,70 | 14,70 | 5,65 | 38,4 | 71,9 | 57,8 |
- správní poplatky vč. kolků | 2,52 | 4,10 | 4,10 | 2,64 | 64,3 | 61,5 | 104,7 |
- majetkové daně | 5,32 | 10,30 | 10,30 | 5,32 | 51,7 | 61,9 | 100,0 |
- clo | 0,76 | 1,20 | 1,20 | 0,76 | 63,5 | 108,6 | 100,2 |
- ostatní daňové příjmy*) | 0,53 | 1,75 | 1,75 | 0,99 | 56,5 | 31,2 | 186,2 |
Pojistné SZ | 202,15 | 336,32 | 336,32 | 216,62 | 64,4 | 64,2 | 107,2 |
z toho: na důchody | 166,48 | 279,08 | 279,08 | 178,39 | 63,9 | 63,8 | 107,2 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace | 60,82 | 79,82 | 79,82 | 80,52 | 100,9 | 124,7 | 132,4 |
v tom: | |||||||
- kapitoly | 34,66 | 56,24 | 56,24 | 55,85 | 99,3 | 132,9 | 161,1 |
z toho: dotace přijaté od EU | 9,36 | 50,92 | 50,92 | 16,10 | 31,6 | 44,3 | 172,0 |
převod z fondů OSS | 20,21 | 0,00 | 0,00 | 33,63 | x | x | 166,4 |
- kapitola Operace SFA | 3,02 | 4,87 | 4,87 | 4,76 | 97,8 | 79,3 | 157,8 |
- VPS | 23,14 | 18,71 | 18,71 | 19,90 | 106,4 | 122,4 | 86,0 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 1,70 | 0,49 | 0,49 | 0,19 | 39,8 | 354,2 | 11,3 |
- splátky půjček ze zahraničí | 4,12 | 0,18 | 0,18 | 0,74 | 418,1 | 165,5 | 18,0 |
- příjmy za realizaci záruk (převod z FSZ) | 4,16 | 0,00 | 0,00 | 4,43 | x | x | 106,6 |
- přijaté kompenzační platby z rozpočtu EU | 6,74 | 6,00 | 6,00 | 4,29 | 71,5 | 71,3 | 63,6 |
- soudní poplatky vč. kolků | 0,56 | 0,62 | 0,62 | 0,50 | 80,1 | 93,3 | 88,7 |
- přijaté sankční platby | 0,80 | 1,20 | 1,20 | 1,00 | 83,2 | 66,7 | 124,7 |
- ostatní příjmy VPS*) | 5,06 | 10,23 | 10,23 | 8,75 | 85,5 | 108,1 | 173,0 |
Pozn.: SR po změnách s rozpočtovými opatřeními k 30.6.2006 *) dopočet do celku (v rozpočtu vč.poplatků a odvodů v oblasti životního prostředí ve výši 1,35 mld. Kč,ve skutečnosti vykazováno v kapitole OSFA) **) SR včetně zákona č. 170/2006 Sb. (tj. navýšení příjmů kapitoly VPS o 5,0 mld. Kč - povodně 2006) |
Pokladní čerpání výdajů
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2005 | 2006 | % plnění SR leden-srpen 2005 |
Index skutečnost 2006/2005 |
|||
Skutečnost leden-srpen | Schválený rozpočet**) | SR po změnách | Skutečnost leden-srpen |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 548,06 | 963,79 | 963,79 | 603,96 | 62,7 | 61,7 | 110,2 |
běžné výdaje | 516,69 | 869,54 | 868,79 | 562,78 | 64,8 | 62,9 | 108,9 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost platby za proved.práci (vč.povinného pojistného) |
48,29 | 91,06 | 90,51 | 50,33 | 55,6 | 54,0 | 104,2 |
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. | 23,97 | 36,28 | 39,01 | 32,48 | 83,3 | 70,5 | 135,5 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně | 74,12 | 106,81 | 110,79 | 78,87 | 71,2 | 81,3 | 106,4 |
- neinv.trans.příspěvk. apod. organ. | 25,57 | 43,96 | 46,34 | 28,07 | 60,6 | 64,2 | 109,8 |
- neinvest. dotace státním fondům (SZIF a SFDI) | 8,40 | 27,77 | 29,96 | 12,10 | 40,4 | 33,5 | 144,1 |
- dotace občanským sdružením na činnost | 1,41 | 2,45 | 2,95 | 1,93 | 65,7 | 55,3 | 137,2 |
- sociální dávky | 220,37 | 343,09 | 342,93 | 237,51 | 69,3 | 67,8 | 107,8 |
v tom: | |||||||
důchody | 167,05 | 263,51 | 263,47 | 182,27 | 69,2 | 68,0 | 109,1 |
pasivní politika zaměstnanosti | 4,80 | 7,30 | 7,25 | 5,04 | 69,5 | 64,0 | 105,0 |
ostatní soc.dávky | 26,35 | 38,45 | 38,41 | 27,39 | 71,3 | 71,1 | 103,9 |
státní soc.podpora | 22,17 | 33,83 | 33,80 | 22,81 | 67,5 | 63,4 | 102,9 |
- aktivní pol.zaměstnanosti | 2,45 | 7,71 | 8,09 | 2,98 | 36,8 | 42,0 | 121,7 |
- ochrana zam.při plat.neschop.zaměstnavatelů | 0,11 | 0,30 | 0,27 | 0,14 | 51,0 | 44,0 | 125,2 |
- stavební spoření | 15,42 | 15,40 | 15,40 | 15,05 | 97,7 | 104,2 | 97,6 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 2,63 | 3,98 | 3,98 | 2,98 | 75,1 | 80,9 | 113,4 |
- převod do fondu státních záruk | 4,17 | 11,24 | 11,24 | 4,13 | 36,7 | 18,8 | 99,0 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 16,35 | 30,14 | 30,14 | 17,15 | 56,9 | 59,8 | 104,9 |
- kapitola Státní dluh | 17,61 | 34,18 | 33,90 | 20,72 | 61,1 | 52,3 | 117,7 |
- kapitola Operace SFA | 0,84 | 2,63 | 2,35 | 0,63 | 27,0 | 33,1 | 75,4 |
- ostatní běžné výdaje*) | 63,38 | 112,55 | 105,94 | 57,70 | 54,5 | 60,6 | 91,0 |
kapitálové výdaje | 31,37 | 94,25 | 95,00 | 41,17 | 43,3 | 46,8 | 131,3 |
z toho: | |||||||
- investič.dotace PO | 5,52 | 18,05 | 17,70 | 5,22 | 29,5 | 20,9 | 94,6 |
- investič.nákupy a související výdaje | 6,95 | 22,22 | 21,79 | 9,66 | 44,3 | 34,8 | 139,0 |
- poskytnutí záloh ČKA, ČMZRB a ČS, a.s. | 12,82 | 0,00 | 0,00 | 13,48 | x | x | 105,2 |
- kapitola Operace SFA | 1,53 | 12,81 | 9,54 | 2,86 | 30,0 | 20,7 | 186,8 |
SALDO SR CELKEM | 10,01 | -74,40 | -74,40 | -6,44 | 8,7 | -12,0 | -64,3 |
Pozn.: SR po změnách s rozpočtovými opatřeními k 30.6.2006 *) dopočet do celku. **) SR včetně zákona č. 170/2006 Sb. (tj. navýš.výdajů kapitoly VPS o 5,0 mld. Kč - povodně 2006) |
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů
v mld Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů | Celkem r. 2004 | Celkem r. 2005 | Celkem r. 2006 | meziroč.přírůstek skutečnost | meziroční index skutečnost % | ||||||||
Rozpočet schválený | sk. k 31.8.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 31.8.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 31.8.***) | % plnění | 2005/2004 | 2006/2005 | 2005/2004 | 2006/2005 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 553,38 | 341,94 | 61,8 | 608,30 | 404,81 | 66,5 | 644,95 | 406,63 | 63,0 | 62,9 | 1,8 | 118,4 | 100,4 |
- DPH | 174,80 | 107,90 | 61,7 | 218,90 | 128,35 | 58,6 | 222,30 | 139,69 | 62,8 | 20,5 | 11,3 | 119,0 | 108,8 |
- spotřební daň | 97,00 | 59,64 | 61,5 | 101,10 | 81,32 | 80,4 | 126,20 | 83,53 | 66,2 | 21,7 | 2,2 | 136,4 | 102,7 |
- clo | 4,40 | 4,48 | 101,8 | 0,70 | 0,76 | 108,6 | 1,20 | 0,76 | 63,5 | -3,7 | 0,0 | 17,0 | 100,2 |
- daně z příjmů PO | 110,80 | 65,61 | 59,2 | 115,70 | 81,62 | 70,5 | 124,80 | 78,25 | 62,7 | 16,0 | -3,4 | 124,4 | 95,9 |
- daně z příjmů FO | 133,70 | 85,95 | 64,3 | 144,60 | 92,81 | 64,2 | 140,40 | 86,36 | 61,5 | 6,9 | -6,4 | 108,0 | 93,1 |
vybíraná srážkou | 5,90 | 4,58 | 77,6 | 7,70 | 4,16 | 54,0 | 6,50 | 4,80 | 73,9 | -0,4 | 0,6 | 90,8 | 115,4 |
závislá činnost | 102,20 | 64,83 | 63,4 | 110,90 | 69,96 | 63,1 | 105,80 | 70,78 | 66,9 | 5,1 | 0,8 | 107,9 | 101,2 |
z přiznání | 25,60 | 16,54 | 64,6 | 26,00 | 18,69 | 71,9 | 28,10 | 10,78 | 38,4 | 2,2 | -7,9 | 113,0 | 57,7 |
- silniční daň | 5,90 | 3,46 | 58,6 | 5,90 | 3,21 | 54,4 | 5,60 | 3,33 | 59,4 | -0,3 | 0,1 | 92,8 | 103,7 |
- daň z nemovitosti | 4,70 | 3,03 | 64,5 | 4,80 | 3,22 | 67,1 | 5,10 | 3,30 | 64,6 | 0,2 | 0,1 | 106,3 | 102,4 |
- majetkové daně | 14,30 | 6,90 | 48,3 | 8,60 | 5,32 | 61,9 | 10,30 | 5,32 | 51,7 | -1,6 | 0,0 | 77,1 | 100,0 |
- dálniční poplatek | 1,80 | 1,95 | 108,3 | 2,20 | 5,15 | 234,1 | 3,20 | 2,46 | 76,9 | 3,2 | -2,7 | 264,1 | 47,8 |
- ostatní daně a poplatky | 5,98 | 3,02 | 50,5 | 5,80 | 3,05 | 52,6 | 5,85 | 3,63 | 62,0 | 0,0 | 0,6 | 101,0 | 118,9 |
*) v rozpočtu celostátních daní v roce 2004 není zahrnuta DPPO za obce ve výši 6,3 mld Kč a dále správní a místní poplatky ve výši 3,8 mld Kč a ostatní daně ve výši 4,2 mld Kč (ve skutečnosti je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozpočtu celostátních daní v roce 2005 není zahrnuta DPPO za obce ve výši 5,8 mld Kč a dále správní a místní poplatky ve výši 5,1 mld Kč a ostatní daně ve výši 4,2 mld Kč (ve skutečnosti je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozpočtu celost.daní v roce 2006 není zahrnuta DPPO za obce a kraje ve výši 6,1 mld Kč a dále správní a místní poplatky obcím ve výši 5,9 mld Kč a poplatky za znečišť.ŽP ve výši 5,1 mld Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |