Hospodaření státního rozpočtu za leden – březen 2005
Z údajů o pokladním plnění státního rozpočtu vykázaných bankou ke konci března roku 2005 vyplývá převaha příjmů státního rozpočtu nad jeho výdaji o 8,3 mld Kč. Proti stejnému období loňského roku jsou příjmy o 20,0 mld Kč, tj. o 10,7 % vyšší, výdaje o 3,9 mld Kč, tj. o 2,0 % vyšší a saldo o 16,1 mld Kč lepší.
Státní rozpočet na rok 2005 byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR zákonem č. 675/2004 Sb. ze dne 15. prosince 2004, který stanovil objem příjmů ve výši 824,8 mld Kč, objem výdajů ve výši 908,4 mld Kč a schodek státního rozpočtu 83,6 mld Kč.1
mld. Kč |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost |
2005 |
|||||
Schválený rozpočet | Skutečnost leden-březen | % plnění | % plnění v r. 2004 |
Index 2005/2004 | ||
Příjmy celkem |
186,80 |
824,83 |
206,82 |
25,1 |
24,8 |
110,7 |
Výdaje celkem |
194,62 |
908,41 |
198,57 |
21,9 |
22,4 |
102,0 |
Saldo |
-7,82 |
-83,58 |
8,25 |
-9,9 |
6,8 |
-105,5 |
Hospodaření státního rozpočtu za samotný měsíc březen skončilo přebytkem ve výši 10,8 mld Kč, když příjmy dosáhly 78,8 mld Kč (proti březnu 2004 je to o 2,6 mld Kč více) a výdaje byly čerpány ve výši 68,0 mld Kč (proti březnu loňského roku je to o 13,2 mld Kč méně), zatímco v březnu loňského roku byl vykázán schodek téměř 5,0 mld Kč.
Nižší čerpání celkových výdajů státního rozpočtu v měsíci březnu (68,0 mld Kč) ve srovnání s březnem loňského roku (81,1 mld Kč) bylo způsobeno především nižším čerpáním neinvestičních transferů veřejným rozpočtům územní úrovně (o 11,3 mld Kč) vlivem novely zákona o rozpočtovém určení daní (zvýšení podílu krajů na celostátních daňových příjmech na úkor státního rozpočtu) a nižším čerpáním ostatních běžných výdajů (o 5,4 mld Kč). Naproti tomu vyšší než v březnu 2004 byly transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění – o 2,8 mld Kč (předsunutá platba státu za „státní pojištěnce“ z titulu změny frekvence platby).
Za první čtvrtletí letošního roku vykázal státní rozpočet celkové příjmy ve výši 206,8 mld Kč, tj. 25,1 % celoročního rozpočtu, z toho daňové příjmy představují 102,7 mld Kč (22,3 %), příjmy z pojistného na sociální zabezpečení 73,6 mld Kč (23,4 %) a ostatní příjmy 30,5 mld Kč (62,5 %). Po vyloučení vlivu zákona č. 1/2005 Sb. je rozpočet celkových příjmů plněn na 25,7 % a příjmy z daní a poplatků na 23,3 %.
Lepší letošní saldo státního rozpočtu (přebytek 8,3 mld Kč) proti loňskému prvnímu čtvrtletí (schodek 7,8 mld Kč) o 16,1 mld Kč bylo ovlivněno jednak vyšším plněním celkových příjmů (25,1 % proti 24,8 %) zejména zásluhou nedaňových a ostatních příjmů (62,5 % proti 34,1 %) a nižším čerpáním celkových výdajů (22,9 % proti 22,4 %).
Inkaso DPH dosáhlo 29,4 mld Kč (17,6 % rozpočtu) a meziročně pokleslo o 5,0 mld Kč, tj. o 14,6 % (rozpočet počítá s růstem o 19,0 % proti skutečnosti 2004). V 1. čtvrtletí 2004 činil meziroční růst 8,9 mld Kč, tj. 35,0 % a rozpočet byl plněn na 25,8 % (celoroční inkaso pak převýšilo rozpočet o téměř 7 mld Kč, tj. o 11,7 %). Po vyloučení vlivu zákona č.1/2005 Sb. (12,7 mld Kč) je plnění o 1,5 procentního bodu vyšší – na 19,1 %. Meziroční srovnání je dále ovlivněno vstupem ČR do EU (od května loňského roku), kdy byl zrušen výběr DPH z dováženého zboží z členských zemí EU a již zmíněným zvýšením podílu krajů (na úkor SR) na celostátním výnosu DPH.
Inkaso spotřebních daní ve výši 27,1 mld Kč (31,0 % rozpočtu) vykázalo meziroční růst o 6,1 mld Kč, t.j. o 28,8 % (rozpočet počítá s růstem o 5,7 % proti skutečnosti 2004), zatímco ve stejném období minulého roku vzrostlo meziročně o 5,5 mld Kč (o 35,7 %) a rozpočet byl plněn na 25,0 % (celoročně však bylo pod jeho úrovní o 1,4 mld Kč, t.j. o 1,7 %). Projevuje se zde rovněž vliv zákona č. 1/2005 Sb. (snížení podílu daně z minerálních olejů náležející Státnímu fondu dopravní infrastruktury z 20,0 % na 9,1 %). Po vyloučení tohoto vlivu (7,4 mld Kč) činí plnění rozpočtu 28,5 %.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob ke konci března dosáhlo 24,5 mld Kč, tj. 23,6 % rozpočtu (v roce 2004 to bylo 26,3 %) a je o 0,6 mld Kč, t.j. o 2,2 % pod úrovní stejného období roku 2004 (v roce 2004 vzrostlo meziročně o 2,9 mld Kč, t.j. o 12,9 %), přičemž rozpočet počítá s meziročním růstem o 8,6 % proti skutečnosti 2004. Po eliminaci vlivu zákona č. 1/2005 Sb. (7,9 mld Kč) je plnění rozpočtu vyšší – na 25,6 %, t.j. o 2,0 procentního bodu více.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti za 1. čtvrtletí činilo 17,8 mld Kč , při plnění rozpočtu na 21,4 % (po vyloučení vlivu zákona č. 1/2005 Sb. činí plnění rozpočtu 23,3 %) a meziročním poklesu o 0,3 mld Kč, tj. o 1,4 %. U této daně se začal projevovat vliv novely zákona o daních z příjmů, kdy jsou zvýhodněni poplatníci s dětmi a jsou uplatňovány tzv. daňové bonusy u nízkopříjmových výdělečně činných osob.
Rovněž plnění daně z příjmů fyzických osob vybírané srážkou je ve srovnání s rozpočtem i se stejným obdobím minulého roku nižší. Inkaso této daně za první tři měsíce roku činilo 1,0 mld Kč, při plnění rozpočtu na 17,1 % (po vyloučení vlivu zákona o rozpočtovém určení daní je plnění mírně lepší – na 18,7 %). Proti roku 2004 je inkaso nižší o 0,7 mld Kč, t.j. o 40,6 % méně. Výrazné zhoršení je způsobeno přelivem úspor do jiných spořících produktů jako je stavební spoření, penzijní připojištění apod., kde tyto výnosy z těchto produktů nejsou daněny.
Daně z příjmů právnických osob svým objemem 18,3 mld Kč představujícím pouze 20,7 % rozpočtu (v roce 2004 byly plněny na 19,8 %, celoročně však převýšily rozpočet o 0,9 mld Kč, tj. o 1,5 %) jsou nad úrovní předchozího roku o 1,5 mld Kč, t.j. o 8,9 %. Nízké plnění této daně v 1. čtvrtletích je obvyklé (v roce 2002 na 23,3 %, v roce 2003 na 20,5 %) a souvisí s možností podání daňového přiznání do 30. června (u plátců využívajících služby daňových poradců a s povinností auditu). Po vyloučení vlivu zákona č. 1/2005 Sb. (6,7 mld Kč) činí plnění rozpočtu 22,4 %, tj. o 1,7 procentního bodu více.
Za první tři měsíce letošního roku činily odvody celních příjmů, představující 25 % národní podíl na cle, ve prospěch účtu státního rozpočtu 0,3 mld Kč, při plnění rozpočtu na 40,0 %.
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2005 (bez DPPO placené obcemi, správních a místních poplatků a ostatních daní) ve výši 608,3 mld Kč je proti skutečnosti roku 2004 vyšší o 49,9 mld Kč, tj. o 8,9 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován u DPH - o 37,1 mld Kč (index 120,4 %), u daní z příjmů fyzických osob – o 11,3 mld Kč (index 108,5 %) a u daní z příjmů právnických osob – o 2,1 mld Kč (index 101,9 %). Naopak s nižšími příjmy se počítá u spotřebních daní - o 5,3 mld Kč, u cla o 4,2 mld Kč a u majetkových daní o 1,8 mld Kč.
Celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 31.3. 2005 výše 138,9 mld Kč, což představuje 22,8 % celoročně rozpočtovaného objemu a meziroční nárůst o 5,5 mld Kč, tj. o 4,1 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 133,4 mld Kč, tj. 24,1 % schváleného rozpočtu a meziroční přírůstek 22,4 mld Kč, tj. 20,2 %.
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 73,6 mld Kč, což představuje 23,4 % rozpočtu a meziroční růst o 3,6 mld Kč, tj. o 5,1 %; plnění rozpočtu je nižší než bylo v loňském roce o 0,5 procentního bodu, meziroční dynamika je pod úrovní loňského roku (o 3,5 procentního bodu) i pod úrovní rozpočtu (o 2,3 procentního bodu). Na důchody připadá 60,6 mld Kč, tj. 23,2 % rozpočtu, při meziročním růstu o 13,2 % (rozpočtovaná dynamika činí 7,3 % proti skutečnosti 2004).
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace dosáhly výše 30,5 mld Kč, což je již 62,5 % rozpočtu a o 17,0 mld Kč, tj. o 125,2 % více než za první tři měsíce loňského roku (rozpočet uvažuje s meziroční poklesem o 7,1 % proti skutečnosti 2004). Vysoký nárůst těchto příjmů je ovlivněn především příjmy u kapitol MPSV a MZe (jde o prostředky z EU, se kterými počítají kapitolní rozpočty, a které ve stejném období minulého roku neměly k dispozici). Další vliv představují kompenzační platby z rozpočtu EU ve výši 5,1 mld Kč (kapitola VPS), převody z rezervních fondů OSS do příjmů kapitol (4,5 mld Kč k 28. 2. 2005) a mimořádné příjmy z titulu prémií z emisí státních dluhopisů (0,5 mld Kč). Podrobnější údaje za tyto příjmy budou k dispozici až po zpracování finančních výkazů kapitol státního rozpočtu.
Celkové výdaje státního rozpočtu byly ke konci března čerpány ve výši 196,8 mld Kč, což představuje 21,7 % rozpočtu a meziroční růst o 2,2 mld Kč, tj. o 1,1 %, zatímco ve stejném období minulého roku byly čerpány na 22,4 % při meziročním růstu o 4,4 mld Kč, tj. o 2,3 %.
Meziroční nárůst ovlivnil především odvod vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU ve výši 8,6 mld Kč a převod 2,6 mld Kč do letos nově zřízeného fondu státních záruk (§ 73 zák.č. 218/2000 Sb.); obě tyto výdajové položky se v prvních třech měsících loňského roku nevyskytly.
Nadprůměrné čerpání vykazují zejména neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění, a to na 33,2 % rozpočtu z důvodu předsunuté platby státu na zdravotní pojištění nevýdělečných osob poskytnuté VZP v březnu ve výši 2,8 mld Kč; meziročně však vzrostly pouze o 0,1 % (v 1. čtvrtletí 2004 byla VZP rovněž poskytnutá předsunutá platba - rovněž ve výši 2,8 mld Kč).
Vyšší je i čerpání neinvestičních transferů územním rozpočtům (na 32,0 %), což souvisí rovněž se změnou zákona o rozpočtovém určení daní – po vyloučení tohoto vlivu činí plnění pouze 25,8 %. Meziročně je čerpání transferů územním rozpočtům nižší o 7,4 mld (o 22,3 %), což souvisí s předsunutou platbou ve prospěch škol realizovanou v roce 2004 v březnu, zatímco letos bude tato platba realizována až v dubnu. Dalším vlivem meziročního poklesu je zákon č. 1/2005 Sb., kterým došlo ke zvýšení podílu krajů na daňových příjmech státu, což se projevilo i v poklesu transferů ze státního rozpočtu krajům.
Z běžných výdajů státního rozpočtu vyšší procento a meziroční růst vykázaly dále sociální dávky (25,8 %, resp.108,9 %) a odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU (31,4 %).
Na sociální dávky bylo za první čtvrtletí letošního roku vynaloženo 83,9 mld Kč, tj. 25,8 % rozpočtu, při meziročním růstu o 6,9 mld Kč, tj. o 8,9 % (ve stejném období m.r. činilo čerpání téměř 77,0 mld Kč, tj.24,6 % rozpočtu při meziročním poklesu o 1,3 mld Kč, tj. o 1,6 %).
Rovněž čerpání výdajů spojených s obsluhou státního dluhu v částce 9,4 mld Kč je vyšší - na 28,0 %, při meziročním poklesu o 0,5 mld Kč, t.j. o 5,2 % (v roce 2004 byly tyto výdaje čerpány na 36,8 % při meziročním růstu o 24,5 %).
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 6,1 mld Kč, což představuje 8,7 % rozpočtu (v roce 2004 to bylo 9,8 %) a meziroční pokles o 0,3 mld Kč, tj. o 5,1 %.
Dosavadní čerpání celkových výdajů státního rozpočtu je nižší (o 28,5 mld Kč) než činí tříměsíční podíl z celoročního rozpočtu, což se spolu s relativně příznivým plněním celkových příjmů (inkaso vyšší o cca 0,6 mld Kč) odrazilo ve vykázaném přebytku státního rozpočtu ve výši 8,3 mld Kč.
1 Příjmy i výdaje schváleného rozpočtu byly stanoveny podle v té době platného zákona č. 243/2000 Sb. o rozpočtovém určení daní. Změny participace krajů a SFDI na celostátním inkasu daní (jež ovlivnily výši daňových příjmů státního rozpočtu a následně i některé výdaje) zkreslují tak reálné plnění příjmů i výdajů státního rozpočtu i meziroční dynamiku. Ve schváleném státním rozpočtu nejsou v daňových příjmech zohledněny vlivy vyplývající z novely zákona o rozpočtovém určení daní přijaté Parlamentem v rámci Koncepce reformy veřejných financí s účinností od 1. ledna 2005 (zákon č. 1/2005 Sb., kterým byl novelizován zákon č. 243/2000 Sb., zvyšuje podíl krajů na sdílených daních z 3,1 % na 8,92 % a dále naopak snižuje participaci SFDI na celostátním výnosu spotřebních daní z minerálních olejů z 20,0 % na 9,1 %). Tento vliv znamená snížení podílu státního rozpočtu na celostátních daních v souhrnu o 19,9 mld Kč a o stejnou částku také snížení výdajů státního rozpočtu.
2004 | 2005 | % plnění | % plnění SR za leden - březen 2004 | Index skutečnost 2005/2004 | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden - březen | Schválený rozpočet | Skutečnost leden - březen | ||||
1 | 2 | 4 | 4:3 | 4:1 | ||
Příjmy celkem | 186,80 | 824,83 | 206,82 | 25,1 | 24,8 | 110,7 |
v tom: | ||||||
Daňové příjmy celkem | 173,26 | 776,05 | 176,33 | 22,7 | 24,3 | 101,8 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 103,25 | 461,30 | 102,74 | 22,3 | 24,5 | 99,5 |
z toho: | ||||||
- DPH | 34,41 | 167,00 | 29,40 | 17,6 | 25,8 | 85,4 |
- spotřební daň | 21,04 | 87,50 | 27,09 | 31,0 | 25,0 | 128,8 |
- daně z příjmů PO | 16,77 | 88,30 | 18,27 | 20,7 | 19,8 | 108,9 |
- daně z příjmů FO | 25,00 | 103,40 | 24,45 | 23,6 | 26,3 | 97,8 |
z kapitálových výnosů | 1,70 | 5,90 | 1,01 | 17,1 | 37,8 | 59,4 |
ze závislé činnosti | 18,06 | 83,00 | 17,80 | 21,4 | 23,6 | 98,6 |
z přiznání | 5,24 | 14,50 | 5,64 | 38,9 | 36,9 | 107,6 |
- správní poplatky vč. kolků | 0,85 | 4,10 | 0,83 | 20,2 | 19,8 | 97,6 |
- majetkové daně | 2,21 | 8,60 | 1,97 | 22,9 | 15,5 | 89,1 |
- clo | 2,45 | 0,70 | 0,28 | 40,0 | 55,7 | 11,4 |
- ostatní daňové příjmy*) | 0,52 | 1,70 | 0,45 | 26,5 | 31,0 | 86,5 |
Pojistné SZ | 70,01 | 314,75 | 73,59 | 23,4 | 23,9 | 105,1 |
z toho: na důchody | 53,54 | 260,87 | 60,61 | 23,2 | 22,1 | 113,2 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace | 13,54 | 48,78 | 30,49 | 62,5 | 34,1 | 225,2 |
v tom: | ||||||
- kapitoly | 4,56 | 26,07 | 20,49 | 78,6 | 36,7 | 449,3 |
- kapitola Operace SFA | 1,63 | 3,81 | 0,91 | 23,9 | 80,3 | 55,8 |
- VPS | 7,35 | 18,90 | 9,09 | 48,1 | 29,1 | 123,7 |
v tom : | ||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,06 | 0,48 | 0,52 | 108,3 | 16,7 | 866,7 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,29 | 2,49 | 0,65 | 26,1 | 7,9 | 224,1 |
- příjmy za realizaci záruk | 4,73 | 0,00 | 0,00 | x | 100,6 | 0,0 |
- příjmy OSS ze zdrojů ES | 0,00 | 9,45 | 5,10 | 54,0 | 0,0 | x |
- přijaté sankční platby | 0,27 | 0,60 | 0,31 | 45,0 | 114,8 | |
- soudní poplatky vč. kolků | 0,24 | 1,20 | 0,22 | 20,0 | 91,7 | |
- ostatní příjmy VPS*) | 1,76 | 4,68 | 2,29 | 48,9 | 37,8 | 130,1 |
*) dopočet do celku
Ukazatel | 2004 | 2005 | % plnění | % plnění SR za leden-březen 2004 | Index skutečnost 2005/2004 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-březen | Schválený rozpočet | Skutečnost leden-březen | ||||
1 | 2 | 4 | 4:3 | 4:1 | ||
Výdaje celkem | 194,62 | 908,42 | 198,57 | 21,9 | 22,4 | 102,0 |
běžné výdaje | 188,17 | 837,69 | 192,45 | 23,0 | 23,4 | 102,3 |
v tom: | ||||||
- platy zaměstnanců a ost platby za | ||||||
proved.práci (vč.povinného pojistného) | 11,97 | 89,19 | 13,22 | 14,8 | 14,8 | 110,4 |
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. | 11,15 | 33,98 | 11,28 | 33,2 | 33,4 | 101,2 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně | 33,07 | 80,27 | 25,71 | 32,0 | 30,7 | 77,7 |
- neinv.trans.příspěvk. apod. organ. | 9,61 | 38,84 | 9,29 | 23,9 | 26,8 | 96,7 |
- dotace občanským sdružením na činnost | 0,36 | 2,13 | 0,37 | 17,4 | 17,1 | 102,8 |
- sociální dávky | 76,98 | 325,20 | 83,85 | 25,8 | 24,6 | 108,9 |
z toho: | ||||||
důchody | 56,94 | 245,58 | 63,58 | 25,9 | 24,5 | 111,7 |
pasivní politika zaměstnanosti | 1,98 | 7,50 | 1,90 | 25,3 | 25,1 | 96,0 |
ostatní soc.dávky | 10,10 | 37,10 | 10,12 | 27,3 | 26,6 | 100,2 |
státní soc.podpora | 7,95 | 35,02 | 8,24 | 23,5 | 22,7 | 103,6 |
- aktivní pol.zaměstnanosti | 0,51 | 5,83 | 0,70 | 12,0 | 12,3 | 137,3 |
- ochrana zam.při plat.neschop.zaměstnavatelů | 0,03 | 0,25 | 0,03 | 12,0 | 9,4 | 100,0 |
- stavební spoření | 0,00 | 14,80 | 0,00 | 0,0 | 0,0 | x |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 0,75 | 3,25 | 0,85 | 26,2 | 25,0 | 113,3 |
- realizace státních záruk | 2,36 | 22,20 | 0,39 | 1,8 | 9,8 | 16,5 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 0,00 | 27,33 | 8,57 | 31,4 | 0,0 | x |
- kapitola Státní dluh | 9,96 | 33,68 | 9,44 | 28,0 | 36,8 | 94,8 |
- kapitola Operace SFA | 1,04 | 3,08 | 0,02 | 0,6 | 24,5 | 1,9 |
- ostatní běžné výdaje*) | 30,38 | 157,66 | 28,73 | 18,2 | 22,5 | 94,6 |
kapitálové výdaje | 6,45 | 70,72 | 6,12 | 8,7 | 9,8 | 94,9 |
z toho: | ||||||
- investič.dotace PO | 0,24 | 27,40 | 1,02 | 3,7 | 1,2 | 425,0 |
- investič.nákupy a související výdaje | 3,18 | 20,28 | 1,48 | 7,3 | 15,0 | 46,5 |
- poskytnutí záloh ČKA, ČMZRB a ČS, a.s. | 1,73 | 0,00 | 1,93 | x | x | 111,6 |
- kapitola Operace SFA | 0,08 | 13,07 | 0,01 | 0,1 | 0,8 | 12,5 |
SALDO SR CELKEM | -7,82 | -83,59 | 8,25 | -9,9 | 6,8 | -105,5 |
*) dopočet do sumy běžných výdajů
Celkem r. 2003 | Celkem r. 2004 | Celkem r. 2005 | meziroč.přírůstek skut. | meziroč.index skut. | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rozpočet schválený | sk. k 31.3.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 31.3.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 31.3.***) | % plnění | 2004/2003 | 2005/2004 | 2004/2003 | 2005/2004 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 507,73 | 111,02 | 21,9 | 553,38 | 133,41 | 24,11 | 608,30 | 138,94 | 22,84 | 22,39 | 5,53 | 120,2 | 104,1 |
- DPH | 158,80 | 33,13 | 20,9 | 174,80 | 44,20 | 25,29 | 218,90 | 41,73 | 19,06 | 11,07 | -2,47 | 133,4 | 94,4 |
- spotřební daň | 78,20 | 17,87 | 22,9 | 97,00 | 24,07 | 24,81 | 101,10 | 28,86 | 28,55 | 6,20 | 4,79 | 134,7 | 119,9 |
- clo | 9,60 | 2,23 | 23,2 | 4,40 | 2,45 | 55,68 | 0,70 | 0,28 | 40,00 | 0,22 | -2,17 | 109,9 | 11,4 |
- daně z příjmů PO | 107,20 | 21,77 | 20,3 | 110,80 | 21,79 | 19,67 | 115,70 | 25,55 | 22,08 | 0,02 | 3,76 | 100,1 | 117,3 |
- daně z příjmů FO | 127,20 | 30,78 | 24,2 | 133,70 | 34,78 | 26,01 | 144,60 | 36,60 | 25,31 | 4,00 | 1,82 | 113,0 | 105,2 |
vybíraná srážkou | 5,90 | 1,71 | 29,0 | 5,90 | 2,21 | 37,46 | 7,70 | 1,40 | 18,18 | 0,50 | -0,81 | 129,2 | 63,3 |
závislá činnost | 97,40 | 21,93 | 22,5 | 102,20 | 24,12 | 23,60 | 110,90 | 25,79 | 23,26 | 2,19 | 1,67 | 110,0 | 106,9 |
z přiznání | 23,90 | 7,14 | 29,9 | 25,60 | 8,45 | 33,01 | 26,00 | 9,41 | 36,19 | 1,31 | 0,96 | 118,3 | 111,4 |
- silniční daň | 5,80 | 0,95 | 16,4 | 5,90 | 0,94 | 15,93 | 5,90 | 0,84 | 14,24 | -0,01 | -0,10 | 98,9 | 89,4 |
- daň z nemovitosti | 4,50 | 0,22 | 4,9 | 4,70 | 0,23 | 4,89 | 4,80 | 0,25 | 5,21 | 0,01 | 0,02 | 104,5 | 108,7 |
- majetkové daně | 8,90 | 1,94 | 21,8 | 14,30 | 2,21 | 15,45 | 8,60 | 1,97 | 22,91 | 0,27 | -0,24 | 113,9 | 89,1 |
- dálniční poplatek | 1,70 | 0,98 | 57,6 | 1,80 | 1,37 | 76,11 | 2,20 | 1,58 | 71,82 | 0,39 | 0,21 | 139,8 | 115,3 |
- ostatní daně a poplatky | 5,83 | 1,15 | 19,7 | 5,98 | 1,37 | 22,91 | 5,80 | 1,28 | 22,07 | 0,22 | -0,09 | 119,1 | 93,4 |
*) v rozpočtu celostátních daní v roce 2003 není zahrnuta DPPO za obce ve výši 6,7 mld Kč a dále správní a místní poplatky ve výši 4,0 mld Kč a ostatní daně ve výši 3,9 mld Kč (ve skutečnosti je lze sledovat pouze v účetnictví)
**) v rozpočtu celostátních daní v roce 2004 není zahrnuta DPPO za obce ve výši 6,3 mld Kč a dále správní a místní poplatky ve výši 3,8 mld Kč a ostatní daně ve výši 4,2 mld Kč (ve skutečnosti je lze sledovat pouze v účetnictví)
***) v rozpočtu celostátních daní v roce 2005 není zahrnuta DPPO za obce ve výši 5,8 mld Kč a dále správní a místní poplatky ve výši 5,1 mld Kč a ostatní daně ve výši 4,2 mld Kč (ve skutečnosti je lze sledovat pouze v účetnictví)