Novinky

oddělení 4702 - Harmonizace finančního řízení

Vypracovává návrhy koncepce rozvoje finančního řízení ve veřejné správě, včetně jeho provázanosti s obdobnými nástroji EU, vytváří koncepci legislativního rámce systému centrálních nákupů státu, ...

ilustrace
  • vypracovává návrhy koncepce rozvoje finančního řízení ve veřejné správě, včetně jeho provázanosti s obdobnými nástroji EU,
  • vytváří koncepci legislativního rámce systému centrálních nákupů státu,
  • zajišťuje úkoly vyplývající z agendy metodického usměrňování v oblasti řízení rizik ministerstva podle zákona č. 320/2001 Sb. a souvisejících právních předpisů,
  • zabezpečuje řízení a koordinaci systému centrálních nákupů státu ve veřejné správě,
  • zajišťuje koordinaci a metodické řízení sběru podkladů pro zpracování ročních zpráv a zpracovává roční zprávy o hodnocení centrálních nákupů státu a resortních systémů centralizovaného zadávání ve spolupráci s MMR,
  • v oblasti realizace centrálních nákupů státu poskytuje metodickou podporu odboru Veřejné zakázky a odboru Hospodářská správa (zejména poskytuje podporu komoditním specialistům), sjednocuje postupy, nastavuje standardy, zaznamenává komoditní expertízy, vyhodnocuje realizované zakázky z pohledu účelnosti, efektivnosti a hospodárnosti, dále jen „3E“), formuluje navazující doporučení a zobecňuje získané zkušenosti pro další využití,
  • zpracovává příslušné metodické dokumenty pro oblast finančního řízení ve veřejné správě, zejména dokumenty upravující metody strategického řízení, řízení rizik, finančního řízení, řízení souladu, procesního řízení a procesní optimalizace, projektového řízení, řízení výkonu (3E)), a to včetně standardizace těchto metod a dalších moderních metod řízení ve veřejné správě,
  • analyzuje soulad právní úpravy finančního řízení ve veřejné správě s právními předpisy EU,
  • vyhodnocuje a analyzuje výsledky provedených finančních kontrol; navrhuje ve spolupráci s odborem Kontrola celostátní systémová opatření na úseku finanční kontroly, včetně kontroly prostředků ze zahraničí,
  • spolupracuje s věcně příslušnými útvary ministerstva na vytváření národní strategie ochrany finančních zájmů EU a dalších zahraničních poskytovatelů,
  • vykonává dohled nad dodržováním právních předpisů a mezinárodně uznávaných standardů při zavádění, udržování a rozvíjení finančního řízení ve veřejné správě,
  • koordinuje činnost orgánů veřejné správy v rámci výkonu působnosti podle zákona č. 320/2001 Sb. a souvisejících právních předpisů,
  • koordinuje zpracování stanovisek pro jednání zástupců ČR v orgánech EU v oblasti finančního řízení,
  • spolupracuje s jinými orgány a institucemi či subjekty na rozvoji finančního řízení ve veřejné správě,
  • plní úkoly týkající se finančního řízení, které vyplývají z příslušných usnesení vlády,
  • navrhuje a vytváří metodické dokumenty v oblasti kontrol při implementaci ESI fondů v programovém období 2014 – 2020,
  • koordinuje činnost řídicích orgánů operačních programů (ŘO) v oblasti kontroly finančních prostředků EU poskytnuté v programovém období 2014 – 2020 v rámci ESI fondů,
  • zajišťuje metodickou podporu a výklad v rámci metodických dokumentů v oblasti kontrol při implementaci ESI fondů v programovém období 2014 - 2020,
  • při tvorbě koncepce metodických dokumentů v oblasti kontrol spolupracuje s odborem Auditní orgán a odborem Národní fond; s Národním orgánem pro koordinaci (NOK) MMR a dalšími orgány státní správy, které se podílí na implementaci programů financovaných ESI fondy,
  • účastní se jednání pracovních skupin v oblasti ESI fondů,
  • monitoruje a průběžně ověřuje soulad a vyhodnocuje výsledky činností a postupů subjektů zapojených do implementace ESI fondů s právními předpisy ČR a EU za oblast, za kterou je garantem,
  • spolupracuje s jinými orgány a institucemi či subjekty na rozvoji konceptu otevřených dat, zejména v oblasti finančního řízení a transparentního hospodaření státu,
  • analyzuje poptávku veřejnosti, akademické obce, soukromého sektoru a ostatních organizací veřejné správy po otevřených datech a zajišťuje jejich publikaci v souladu s právními předpisy ČR,
  • zasazuje koncept otevřených dat do celkového kontextu transparence veřejné správy skrze vytváření metodických materiálů nebo jiných relevantních materiálů, pořádání přednášek a seminářů pro organizace veřejné správy a pro širší odbornou i neodbornou veřejnost zejména v oblasti transparence finančního řízení a hospodaření s majetkem státu,
  • poskytuje metodickou podporu ostatním odborům ministerstva při zveřejňování datových sad,
  • zpracovává výroční zprávu o zveřejňování a využívání otevřených dat ministerstva, která hodnotí plnění závazků vyplývajících z legislativních i nelegislativních materiálů EK, MV a ÚV a využívání otevřených dat odbornou i neodbornou veřejností