Pracovník/Pracovnice v ICT, v oblasti strategického plánování a projektového řízení

Vydáno
Témata
- Nabídka volných míst
- Personalistika MF
- Státní služba
- Služební poměr
- Platová třída 14
- magisterský studijní program
- Sekce 02
- Praha
Datum od: 16.3.2023 Datum do: 5.4.2023
Logické myšlení, pečlivost, cílevědomost, trpělivost, dedukce, analytické myšlení schopnost týmové spolupráce.
Základní informace o služebním místě
- číslo funkčního místa: 2656
- doba úvazku: doba neurčitá
- místo výkonu: Praha
- platová třída: 14.
- předpokládaný nástup: květen až červen 2023
- obor služby: 28. Informační a komunikační technologie
- termín pro podávání přihlášek do: 5. dubna 2023
Charakteristika vykonávaných činností
-
tvorba koncepce informační politiky a strategie rezortu financí, tvorba dlouhodobé strategie informačních potřeb rezortu a jeho komunikační infrastruktury, koordinace vývoje provozu, inovací a údržby soustavy informačních a komunikačních systémů a zajišťování harmonizace s celostátní informační politikou a dalšími mezinárodními požadavky;
-
tvorba technických a bezpečnostních standardů ICT v rámci resortu ministerstva;
-
účast na legislativním procesu ve věcech sjednocování českého právního řádu s právem EU, a to zejména u tvorby právních úprav při jejich posuzování a připomínkování v rámci tvorby koncepce a strategie, zajišťování spolupráce s ostatními orgány veřejné správy v oblasti ICT;
-
definování věcné, časové a finanční potřeby pro samostatné oddělení Finanční řízení a smluvní zajištění ICT, a zajišťování podkladů pro finanční plánování a rozpočet s ohledem na zpracované koncepce, strategie KB, a v souladu se stanovenými architektonickými a dalšími standardy pro digitalizaci veřejné správy posuzování významných ICT projektů resortu určených k realizaci, dále kontrola souladu se standardy a sjednávání náprav případných nesrovnalostí ve fázi před vypsáním veřejné zakázky;
-
koordinace činností směřujících k zavedení eGovernmentu v resortu s ohledem na stávající a budoucí informační technologie, směřující k optimalizaci a zjednodušení ve vazbě na legislativní prostředí a strategické dokumenty ČR a EU pro oblast ICT;
-
zabezpečování výkonu funkce Enterprise architekta ministerstva pro oblast architektury informačních systémů ve smyslu zákona č. 365/2000 Sb.;
-
podílení se na tvorbě koncepce a strategie informační politiky resortu ministerstva v oblasti ICT, vyjadřování se ke koncepci ICT resortu ministerstva v oblastech rozvoje datových center a krizových pracovišť, operačních systémů, DB a systémů ochrany proti škodlivým programům a nežádoucí komunikaci;
-
spolupráce na definici požadavků na vývoj infrastruktury, výpočetních středisek, bezpečného datového centra resortu ministerstva a dalších centrálních služeb;
-
podílení se na tvorbě IS pro zjišťování zranitelnosti ICT infrastruktury ministerstva;
-
zajišťování licence pro aktualizaci znalostní databáze, včetně využití jejich výsledků a zjednávání nápravy;
-
posuzování a stanovování možností provozu síťové infrastruktury resortu ministerstva tak, aby nedošlo k narušení bezpečnosti sítě resortu, a byla zabezpečena plná funkčnost všech provozovaných systémů, zároveň posuzování a stanovování podmínek zpracování informací resortu Ministerstva financí tak, aby nedošlo k porušení jejich integrity a důvěrnosti;
-
zajišťování kontroly a řízení kvality služeb ICT resortu, dohled na dodržování principů projektového řízení a kontrola dodržování bezpečnostních standardů a stanovených metodik, smluvních, technických a finančních parametrů služeb ICT resortu, zabezpečování kontroly v této oblasti;
-
zabezpečování metodického řízení zapracování požadavků vyplývajících z právní úpravy v oblasti bezpečnosti informací;
-
implementace právních předpisů v rámci systému řízení bezpečnosti informací resortu ministerstva, schvalování ve své působnosti požadavků na vývoj a obnovu infrastruktury, výpočetních středisek, bezpečného datového centra resortu;
-
posuzování a stanovování podmínek pro dodávku externích ICT služeb z pohledu bezpečnosti ICT a požadavku na kvalitu.
Nabízíme
- 25 dní dovolené,
- 5 dní indispozičního volna (sick days),
- 5 dní studijního volna ročně,
- pružná pracovní doba,
- možnost práce z domova 4 dny v měsíci,
- možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
- adaptační proces pro nové zaměstnance,
- odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
- možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
- možnost stravování v budově ministerstva nebo stravenkový paušál.
Požadavky
Zákonem stanovené požadavky:
- je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
- dosáhl věku 18 let;
- je plně svéprávný;
- je bezúhonný;
- dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu;
- má potřebnou zdravotní způsobilost.
Kontakty
Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne: Mgr. Kateřina Horynová, +420 257 042 205, Katerina.Horynova@mfcr.cz
Bližší informace k náplni činnosti poskytne: RNDr. Jiří Svoboda, +420 257 042 613, Jiri.Svoboda2@mfcr.cz
Dokumenty ke stažení
- Dokumenty k výběrovému řízení naleznete v pravém boxu Přílohy.
Doporučované
- Publikováno Doporučeno 161 Kompenzační bonus pro podnikatele
- Publikováno Doporučeno 126 Jednotný dotační portál
- Publikováno Doporučeno 98 Struktura a vývoj státního dluhu
- Publikováno Doporučeno 67 RISPF
- Publikováno Doporučeno 54 Daňový kalendář
Nejčtenější
- Publikováno Přečteno 5362573 Realizované transakce pro rok 2021
- Publikováno Přečteno 1199663 RISPF
- Publikováno Přečteno 1142296 Realizované transakce pro rok 2022
- Publikováno Přečteno 929379 Daňové tiskopisy
- Publikováno Přečteno 925108 Jednotný dotační portál