Novinky

Pracovník/Pracovnice v ICT, v oblasti strategického plánování a projektového řízení

oddělení 3005 - Výběrová řízení
oddělení 3005 - Výběrová řízení

Vydáno

  • Nabídka volných míst
  • Personalistika MF
  • Státní služba
  • Služební poměr
  • Platová třída 14
  • magisterský studijní program
  • Sekce 02
  • Praha

Datum od: 16.3.2023 Datum do: 5.4.2023

Volné služební místo

Logické myšlení, pečlivost, cílevědomost, trpělivost, dedukce, analytické myšlení schopnost týmové spolupráce.

Základní informace o služebním místě

  • číslo funkčního místa: 2656
  • doba úvazku: doba neurčitá
  • místo výkonu: Praha
  • platová třída: 14.
  • předpokládaný nástup: květen až červen 2023
  • obor služby: 28. Informační a komunikační technologie
  • termín pro podávání přihlášek do: 5. dubna 2023

Charakteristika vykonávaných činností

  • tvorba koncepce informační politiky a strategie rezortu financí, tvorba dlouhodobé strategie informačních potřeb rezortu a jeho komunikační infrastruktury, koordinace vývoje provozu, inovací a údržby soustavy informačních a komunikačních systémů a zajišťování harmonizace s celostátní informační politikou a dalšími mezinárodními požadavky;

  • tvorba technických a bezpečnostních standardů ICT v rámci resortu ministerstva;

  • účast na legislativním procesu ve věcech sjednocování českého právního řádu s právem EU, a to zejména u tvorby právních úprav při jejich posuzování a připomínkování v rámci tvorby koncepce a strategie, zajišťování spolupráce s ostatními orgány veřejné správy v oblasti ICT;

  • definování věcné, časové a finanční potřeby pro samostatné oddělení Finanční řízení a smluvní zajištění ICT, a zajišťování podkladů pro finanční plánování a rozpočet s ohledem na zpracované koncepce, strategie KB, a v souladu se stanovenými architektonickými a dalšími standardy pro digitalizaci veřejné správy posuzování významných ICT projektů resortu určených k realizaci, dále kontrola souladu se standardy a sjednávání náprav případných nesrovnalostí ve fázi před vypsáním veřejné zakázky;

  • koordinace činností směřujících k zavedení eGovernmentu v resortu s ohledem na stávající a budoucí informační technologie, směřující k optimalizaci a zjednodušení ve vazbě na legislativní prostředí a strategické dokumenty ČR a EU pro oblast ICT;

  • zabezpečování výkonu funkce Enterprise architekta ministerstva pro oblast architektury informačních systémů ve smyslu zákona č. 365/2000 Sb.;

  • podílení se na tvorbě koncepce a strategie informační politiky resortu ministerstva v oblasti ICT, vyjadřování se ke koncepci ICT resortu ministerstva v oblastech rozvoje datových center a krizových pracovišť, operačních systémů, DB a systémů ochrany proti škodlivým programům a nežádoucí komunikaci;

  • spolupráce na definici požadavků na vývoj infrastruktury, výpočetních středisek, bezpečného datového centra resortu ministerstva a dalších centrálních služeb;

  • podílení se na tvorbě IS pro zjišťování zranitelnosti ICT infrastruktury ministerstva;

  • zajišťování licence pro aktualizaci znalostní databáze, včetně využití jejich výsledků a zjednávání nápravy;

  • posuzování a stanovování možností provozu síťové infrastruktury resortu ministerstva tak, aby nedošlo k narušení bezpečnosti sítě resortu, a byla zabezpečena plná funkčnost všech provozovaných systémů, zároveň posuzování a stanovování podmínek zpracování informací resortu Ministerstva financí tak, aby nedošlo k porušení jejich integrity a důvěrnosti;

  • zajišťování kontroly a řízení kvality služeb ICT resortu, dohled na dodržování principů projektového řízení a kontrola dodržování bezpečnostních standardů a stanovených metodik, smluvních, technických a finančních parametrů služeb ICT resortu, zabezpečování kontroly v této oblasti;

  • zabezpečování metodického řízení zapracování požadavků vyplývajících z právní úpravy v oblasti bezpečnosti informací;

  • implementace právních předpisů v rámci systému řízení bezpečnosti informací resortu ministerstva, schvalování ve své působnosti požadavků na vývoj a obnovu infrastruktury, výpočetních středisek, bezpečného datového centra resortu;

  • posuzování a stanovování podmínek pro dodávku externích ICT služeb z pohledu bezpečnosti ICT a požadavku na kvalitu.
     

Nabízíme

  • 25 dní dovolené,
  • 5 dní indispozičního volna (sick days),
  • 5 dní studijního volna ročně,
  • pružná pracovní doba,
  • možnost práce z domova 4 dny v měsíci,
  • možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
  • adaptační proces pro nové zaměstnance,
  • odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
  • možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
  • možnost stravování v budově ministerstva nebo stravenkový paušál.

Požadavky

Zákonem stanovené požadavky:

  • je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru; 
  • dosáhl věku 18 let;
  • je plně svéprávný;
  • je bezúhonný;
  • dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu;
  • má potřebnou zdravotní způsobilost.

Kontakty

Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne: Mgr. Kateřina Horynová, +420 257 042 205, Katerina.Horynova@mfcr.cz 

Bližší informace k náplni činnosti poskytne: RNDr. Jiří Svoboda, +420 257 042 613, Jiri.Svoboda2@mfcr.cz 

Dokumenty ke stažení

  • Dokumenty k výběrovému řízení naleznete v pravém boxu Přílohy.

 

Doporučované

Nejčtenější