Ekonom/ka, daňový expert/ka v oddělení Souhrnné daňové vztahy

Vydáno
Témata
- Nabídka volných míst
- Personalistika MF
- Státní služba
- Služební poměr
- Platová třída 14
- magisterský studijní program
- Praha
- Sekce 05
Datum od: 14.3.2023 Datum do: 3.4.2023
Délka praxe nerozhoduje, praxe v oboru je výhodou, nikoliv podmínkou. Pozice je tedy vhodná i pro absolventy. V našem týmu Vám rádi zajistíme potřebnou adaptaci a zaškolení do problematiky.
Základní informace o služebním místě
- číslo funkčního místa: 3757
- doba úvazku: doba neurčitá
- místo výkonu: Praha
- platová třída: 14.
- předpokládaný nástup: květen až červen 2023
- obor služby: 2. Daně, poplatky a jiná obdobná peněžitá plnění a hazardní hry
- termín pro podávání přihlášek do: 3. dubna 2023
Charakteristika vykonávaných činností
-
tvorba návrhů dalšího rozvoje daňové soustavy, jako součást fiskální politiky státu a z hlediska obecné daňové politiky, včetně věcných řešení a záměrů, hodnocení dopadů regulace v oblasti správy daní a celnictví, spolu z hlediska oblasti opatření proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu;
-
příprava jednání a zajišťování účasti na pracovních jednáních Ministerstva financí v oblasti daní, celnictví, organizace, řízení a působnosti orgánů finanční a celní správy (dále jen „FS a CS“) a Finančního analytického úřadu (dále jen „FAÚ“);
-
zpracovávání návrhů celostátních systémových opatření pro zvýšení efektivity výkonu FS, CS a FAÚ, a analýza souladu této správy s právními předpisy;
-
přebírání a vyhodnocování protokolů a zpráv o dohlídkové činnosti vykonávané u orgánů FS a CS, dále podílení se jako zástupce odboru Mezinárodní daňová spolupráce a vztahy na dohlídkové činnosti vykonávané u orgánů FS a CS;
-
podílení se na přípravě a posuzování legislativních a koncepčních návrhů celostátně platných právních předpisů s celostátní působností v oblasti celnictví, organizace, řízení a působnosti orgánů FS, CS a FAÚ;
-
analýza a hodnocení nezbytností navrhovaných změn předkládaných útvary resortu Ministerstva financí a jinými ústředními orgány státní správy v průběhu celého legislativního procesu, dále zabezpečování spoluúčasti na projednávání legislativních a koncepčních návrhů;
-
dohlížení nad metodickými postupy orgánů FS a CS, na metodickém řízení
v oblasti daní, celnictví, organizace, řízení a působnosti orgánů FS, CS a FAÚ; -
participace na zpracovávání Zprávy o činnosti Finanční správy České republiky a Celní správy České republiky na základě podkladů od finanční a celní správy;
-
výkon koordinační funkce řízení projektů v rámci sekce Daně a cla, poskytování konzultační podpory v oblasti řízení projektů;
-
zajišťování plnění úkolů informačního centra pro potřeby ministerstva, zodpovědnost za zpracovávání stanovisek z hlediska organizace, řízení a působnosti orgánů FS, CS a FAÚ;
-
zabezpečování plnění úkolů plynoucích z členství ČR v orgánech EU, OECD, jiných mezinárodních organizacích a spolupráce se zahraničními orgány a institucemi zejména v oblasti celnictví, organizace, řízení a působnosti orgánů FS a CS.
Nabízíme
- 25 dní dovolené,
- 5 dní indispozičního volna (sick days),
- 5 dní studijního volna ročně,
- pružná pracovní doba,
- možnost práce z domova 4 dny v měsíci,
- možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
- adaptační proces pro nové zaměstnance,
- odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
- možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
- možnost stravování v budově ministerstva nebo stravenkový paušál.
Požadavky
Zákonem stanovené požadavky:
- je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
- dosáhl věku 18 let;
- je plně svéprávný;
- je bezúhonný;
- dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu;
- úroveň znalosti cizího jazyka – znalost anglického, nebo francouzského, nebo německého jazyka odpovídající alespoň 2. úrovni (stupni) znalosti cizího jazyka pro standardizované jazykové zkoušky stanovené rozhodnutím Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy;
- má potřebnou zdravotní způsobilost.
Kontakty
Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne: Mgr. Kateřina Horynová, +420 257 042 205, Katerina.Horynova@mfcr.cz
Bližší informace k náplni činnosti poskytne: Ing. Radka Bahr, +420 704 685 989, Radka.Bahr@mfcr.cz
Dokumenty ke stažení
- Dokumenty k výběrovému řízení naleznete v pravém boxu Přílohy.
Doporučované
- Publikováno Doporučeno 161 Kompenzační bonus pro podnikatele
- Publikováno Doporučeno 126 Jednotný dotační portál
- Publikováno Doporučeno 98 Struktura a vývoj státního dluhu
- Publikováno Doporučeno 67 RISPF
- Publikováno Doporučeno 54 Daňový kalendář
Nejčtenější
- Publikováno Přečteno 5362573 Realizované transakce pro rok 2021
- Publikováno Přečteno 1199663 RISPF
- Publikováno Přečteno 1142296 Realizované transakce pro rok 2022
- Publikováno Přečteno 929379 Daňové tiskopisy
- Publikováno Přečteno 925108 Jednotný dotační portál