CZ EN

Materiály na jednání vlády 12. prosince 2007

Bod č. 4:
Návrh  zákona, kterým se mění zákon č. 16/1993 Sb., o dani silniční, ve znění zákona č. 302/1993 Sb., zákona č.  243/1994 Sb., zákona č.143/1996 Sb., zákona č. 61/1998 Sb., zákona č. 241/2000 Sb., zákona č. 303/2000 Sb., zákona č. 492/2000 Sb., zákona č. 493/2001 Sb., zákona č. 207/2002 Sb., zákona č. 102/2004 Sb., zákona č. 635/2004 Sb. a zákona č. 545/2005 Sb.

Návrh přináší zcela nový systém snížení a zvýšení sazeb daně odvozeného od data první registrace, který má motivovat podnikatele k pořizování vozidel šetrnějších k životnímu prostředí. Novela zvýhodňuje i vozidla s nižšími emisemi CO2, vozidla s alternativními palivy a další vozidla s moderními a nejmodernějšími technickými parametry. Návrh současně v souladu s předpisy EU rozšiřuje předmět daně i na vozidla s hmotností více než 3,5 tuny, a to bez ohledu na to, zda jsou používána k podnikání či nikoliv. Proto současně zavádí nové snížení sazby daně pro nepodnikající občany a neziskový sektor. Návrh zákona bere v úvahu konkurenceschopnost českých autodopravců a sazby jsou nastaveny tak, aby motivovaly podnikatelskou sféru k větší obměně vozového parku, ale nebyly pro ni likvidační a současně aby nebyly ohroženy příjmy Státního fondu dopravní infrastruktury.

Bod č. 6:
Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 340/2006 Sb., o činnosti institucí zaměstnaneckého penzijního pojištění z členských států Evropské unie na území České republiky a o změně zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů

Zákon 340/2006 Sb. umožnil institucím zaměstnaneckého penzijního pojištění povoleným v ostatních členských státech EU provozovat toto pojištění v České republice a českým zaměstnavatelům finančně přispívat těmto institucím. Smyslem předkládaného návrhu je především rozšíření územní působnosti zákona o členské státy EHP, v souladu s rozhodnutím Smíšeného výboru EHP z července 2006. Návrh dále upravuje některé otázky technického charakteru. Na tvorbě návrhu spolupracovaly Ministerstvo financí, Česká národní banka a Ministerstvo práce a sociálních věcí.

Bod č. 15:
Manuál pro audit řídících a kontrolních systémů operačních programů spolufinancovaných v programovém období let 2007 až 2013 z Evropského fondu pro regionální rozvoj, Evropského sociálního fondu, Fondu soudržnosti a Evropského rybářského fondu

Bez zajištění auditních činností by Česká republika v období 2007-2013 nemohla čerpat finanční prostředky z Evropské unie. Manuál poskytuje subjektům auditní struktury jednotný metodický rámec pro výkon auditů systémů schválených operačních programů a auditů operací. Metodická doporučení obsažená v Manuálu vytváří současně podmínky k jednotnému postupu přípravy implementačních struktur operačních programů realizovaných a spolufinancovaných ve sdílené odpovědnosti České republiky a  Evropské komise nejen pro auditní orgán a pověřené auditní subjekty, ale rovněž pro řídící orgány, zprostředkující subjekty a platební a certifikační orgán.

Bod č. 16:
Informace o způsobu řešení úhrady nákladů na zabezpečení administrativních kapacit auditního orgánu a pověřených subjektů auditního orgánu při zajištění auditních činností při čerpání finančních prostředků ze strukturálních fondů a Fondu soudržnosti Evropské unie na období let 2007 až 2013

V srpnu 2007 vláda schválila počty zaměstnanců auditního orgánu a pověřených subjektů auditního orgánu a uložila ministru financí a ministru pro místní rozvoj předložit návrh řešení úhrady nákladů auditních činností a zajistit v nejvyšší míře úhradu těchto nákladů z Operačního programu Technická pomoc. Nyní je vládě předložen výsledný materiál. Navržený způsob financování auditní činnosti přenáší v maximální možné míře náklady na audit k tíži evropských fondů, kdy úhrada 85% osobních nákladů bude hrazena z Operačního programu Technická pomoc.

Bod č. 21:
Převod pohledávek České konsolidační agentury za subjekty tzv. ESSK Svit a majetkové účasti České konsolidační agentury ve společnosti Svit a.s. Zlín na Ministerstvo financí a následné postoupení těchto pohledávek a prodej majetkové účasti statutárnímu městu Zlín

Vzhledem k zániku ČKA k 31.12.2007 dochází k převodu pohledávek ČKA v ESSK Svit (Ekonomicky spojená skupina Svit) a majetkové účasti ve společnosti Svit a.s. Zlín z ČKA na Českou republiku - Ministerstvo financí, a to v případě pohledávek za úplatu ve výši tržního ocenění. Ministerstvo financí následně postoupí tato aktiva městu Zlín za úplatu ve stejné výši.

Zobrazit formulář

Kontaktní formulář

Toto pole nevyplňujte!!!

Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA a platí tyto zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.