Novinky

Sliby plníme, první zakázky vyhlásíme již v září

oddělení 1002 - Vnější vztahy a komunikace
oddělení 1002 - Vnější vztahy a komunikace

Vydáno

  • Reakce MF
  • Nepřesnosti
  • Centrální nákup státu
  • SMART Governance
  • E15

"Centrální nákup nejede, úřady objednávají zvlášť a za drobné"
Zdroj: E15 | 20.7.2015 | Rubrika: Titulní strana | Strana: 1 | Autor: Pavel Otto | Téma: Ministr financí

Reakce MF

V článku „Centrální nákup nejede, úřady objednávají zvlášť a za drobné“, který vyšel v E15 toto pondělí, je Ministerstvu financí vyčítáno, že centrální nákupy zůstávají pouze předvolebním slibem. Není tomu tak. Ministerstvo financí již od října minulého roku, kdy mu vláda svěřila kompetenci v oblasti centrálního nákupu státu, provedlo důkladné analýzy zahraniční praxe a zkušeností s realizací centrálního nákupu státu, provozních výdajů či rizik spojených s jeho zavedením. Následně ministerstvo vytvořilo seznam komodit pro centrální nákup, který vláda v dubnu schválila. V současnosti probíhají na MF intenzivní jednání se zástupci všech 14 resortů. Samozřejmě při zapojení takového počtu organizací jsou jednání časově náročnější. První výsledky by ale měly být vidět již brzy.

V tuto chvíli také připravujeme pilotní společnou nadresortní zakázku pro šest rezortů ANO. První společná zakázka bude realizována již v září tohoto roku a bude se týkat nákupu kancelářského papíru. Na jaře příštího roku se pak uskuteční zakázka na nákup osobních vozidel. V následujících měsících pak bude ve spolupráci všech čtrnácti rezortů probíhat příprava dalších technických standardů, především PC, notebooků či kancelářských potřeb. Zároveň také budeme připravovat harmonogram společných nadresortních veřejných zakázek pro roky 2016-2020.

Tomáš Vyhnánek, pověřený náměstek ministra financí pro sekci Finanční řízení a audit

Nejčtenější