Novinky

Dlužník by měl být včas informován o svém závazku

oddělení 2101 - Tiskové
oddělení 2101 - Tiskové

Vydáno

  • Miroslav Kalousek
  • Ministr financí
  • Rozhovor

Od počátku roku 2013 se výrazně zlepší dostupnost informací o existenci dluhu jednotlivým dlužníkům, a to díky projektu Dluhové inkaso obyvatelstva (DINO), jehož myšlenku od jejího vzniku jako ministr financí podporuji a považuji za skvělou. Účelem této v ČR doposud chybějící služby je zamezení praxe některých věřitelů, jejichž cílem není informaci o pohledávce doručit, ale spíše nedoručit, a zahájit tak další fáze vymáhání a zvyšování dlužné částky.

Těší mě, že myšlenka dohledat dlužníka službou České pošty po úspěšném pilotním provozu v Karlovarském a Plzeňském kraji bude pomáhat dlužníkům a věřitelům po celé naší zemi. Kromě omezení nadměrného zvyšování pohledávek na úroveň mnohonásobku původního dluhu přináší i další výhody, které kultivují prostředí inkasa pohledávek a ve finále povedou k přenesení bagatelních kauz z úrovně justice a úspoře na výdajové straně státního rozpočtu.

Nová služba České pošty DINO je krokem vstříc především vůči skupinám s nejnižšími příjmy, které jsou často nejhůře informačně vybavené. Je to pokus ochránit ty slabé, aby jejich situaci nezneužívali někteří silní.

Miroslav Kalousek,
ministr financí

Nejčtenější